سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

افشای کلاف در هم تنیده‌ی جندالله - موساد - اپوزیسیون بلوچ

افشای کلاف در هم تنیده‌ی جندالله - موساد - اپوزیسیون بلوچ

چندماه پیش هنگامیکه عبدالمالک ریگی به مهلکه افتاد و در دام اطلاعاتی - امنیتی جمهوری اسلامی گرفتار شد و بالاخره سر این مار افعی قطع گردید، رضا حسین بر در برنامه های ویژه‌ای به سوگ وی نشسته بود و مرثیه‌ی عزا می‌خواند.

او می‌گفت «این شهید بزرگ و اسطوره‌ی تاریخی مقاومت بلوچ شجاعانه در برابر رژیم ایستاد و امروز روز عزای تمامی حامیان و عاشقان جنبش مقاومت مردمی ایران است.»

رضا حسین‌بر در واقع به نمایندگی از نیروهای سیاسی اپوزیسیون با بازماندگان جندالله ابراز همدردی می‌کرد. دیگر احزاب و جریانات اپوزیسیون بلوچ نیز به تسلیت جندالله آمدند و خود را در غم «شهادت» مالک ریگی شریک دانستند!

این موضع یک جانبه احزاب سیاسی بلوچی، مردم بلوچ و روشنفکران و مستقلین را متعجب نمود که بر خلاف محکومیت جهانی اقدامات جنایت بار جندالله، دلیل اتخاذ چنین موضعی از سوی اپوزیسیون بلوچ چیست!؟


ادامه مطلب ...

جزییات تجاوز و قتل خانم معلم سیستان و بلوچستانی

جزییات تجاوز و قتل خانم معلم سیستان و بلوچستانی

دو مرد که بعد از تجاوز به یک معلم او را به قتل رسانده‌اند به صورت فوق‌العاده در دادگاه کیفری استان سیستان و بلوچستان محاکمه می‌شوند.

به گزارش مکران به نقل از شرق: این دو مرد چند روز پس از ارتکاب این جنایت با ردیابی موتوسیکلت‌شان دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. روز چهارشنبه چهارم آذر هنگامی که «عذرا- س» که از پنج سال قبل معلم دینی و عربی یک مدرسه راهنمایی در بخش بیدل شهرستان سرباز بود سر کلاس‌های درس حاضر نشد دانش‌آموزان نگران او شدند و موضوع را به دیگر معلمان اطلاع دادند. علت نگرانی آنها این بود که در مسیر مدرسه در منطقه‌ای کم‌تردد تعدادی برگه امتحانی درس عربی را مشاهده کرده بودند و حدس می‌زدند این برگه‌ها برای معلم خودشان باشد و اتفاقی برای او رخ داده باشد.
ادامه مطلب ...

مردم سیستان و بلوچستان برای شرکت در انتخابات مجلس لحظه شماری می

 

 

مردم سیستان و بلوچستان برای شرکت در انتخابات مجلس لحظه شماری می کنند

زاهدان - مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان از هم اکنون با شور و هیجان کم نظیر آماده حضور در پای صندوق های رای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

ادامه مطلب ...

نخستین گروه سربازان بسیجی اهل سنت دوره آموزشی را در زاهدان

 

 

نخستین گروه سربازان بسیجی اهل سنت دوره آموزشی را در زاهدان به پایان رساندند

زاهدان- نخستین دوره آموزشی طرح شهید شوشتری برای جذب دو هزار سرباز بازمانده از خدمت برادران اهل سنت در بسیج سپاه شهرستان زاهدان با شرکت 250 سرباز به پایان رسید.

ادامه مطلب ...

حزب مردم ، سیاست و رسوایی اخلاقی!

کوکار بلوچ 1/ژانویه 2012

«آقایان و خانم‌ها ! این چیزی که در دستان من می‌بینید ، یک ساعت است . من براساس حرکت ثانیه‌شمارهای این ساعت پنج دقیقه زمان می‌گیرم و در این پنج دقیقه از خدا می‌خواهم که جان مرا بگیرد...» نفس‌های حاضران در سینه حبس شده بود ! چشم‌های نگران مؤمنان به وجود خدا منتظر پاسخ قاطع خداوند بود .

ادامه مطلب ...

میرسوبان بلوچ: بشنوید از دروغ‌های شاخدار رضا حسین‌بر

میرسوبان بلوچ: بشنوید از دروغ‌های شاخدار رضا حسین‌بر

در راستای فعالیت مذهبی و سیاسی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، رضا حسین‌بر که معمولاً پای ثابت شبکه‌ها و برنامه‌های متفاوت است، مدتی قبل میهمان نیمه شب شبکه وصال بود. وی در گفتگو با مجری برنامه به مسایل متفرقه سیاسی ایران و به طور خاص بلوچ‌ها پرداخت.

با آنچه در این برنامه مشاهده نمودم بعید به نظر می‌رسد که این شبکه بتواند در مطرح ساختن و به تصویر کشیدن عناصر سیاسی و مجموعاً هرآنچه در مفهوم سیاست و مذهب قرار می‌گیرد، موفقیتی بدست آورد؛ چراکه هیچگاه نظریات مذهبی و سیاسی آنان در یک موضع شفاف، مشخص و خالی از ضد و نقیض بیان نشده است، اما به هر دلیل مدیر شبکه تصمیم گرفته است طرح اپیزودهای سیاسی را در برنامه ثابتی در لیست پروگرام شبکه وصال قرار دهد.

تاکنون چند شخصیت سیاسی مربوط به قومیت‌های ایران در این برنامه به ایراد سخن پرداخته‌اند، اما تا آنجا که بنده این برنامه‌ها را دنبال کرده‌ام، با اینکه یک تریبون آزاد در اختیار دارند (نهایتاً از فحش‌ها و نسبت‌های تکفیری و رافضی مولوی ملازاده که بالاتر نخواهند گفت)، اما وجه مشترک همه میهمانان این است که چیزی برای گفتن ندارند و بدون پرداختن شفاف و قابل استنتاج به یک موضوع، به قول معروف با پریدن به این شاخه و آن شاخه، زمان برنامه را به اتمام می‌رسانند.

ادامه مطلب ...

دنیای مجازی هم حزبی های بلوچ را «نه» گفت

دنیای مجازی هم حزبی های بلوچ را «نه» گفت

اقلیت بودن هیچوقت احساس خوبی نبوده است. این احساس را میتوان در نظرات وبلاگهای بلوچی بخوبی برداشت نمود . نگاهی که بیندازید یکی و دوتا نظر از حامیان حزبی در میان دهها کامنت وبلاگها بطور زننده ای دیده میشود . اقلیت حزبی بلوچ همانطور که از نتایج و سوابق پیداست ماهیت و وجودش مانند افکار و عقاید هم نوعانش همیشه قلیل و ناچیز بوده است . مانند لکه سیاهی که میخواهد در میان وسعت سپیدی بلوچ خودنمایی کند و سیاست دیکته شده خود را بازدیکته نماید . اقلیتی که بخواهد خود را حفظ کند هیچ ناصواب نیست اما اقلیتی که برآن باشد تا خود را بر اکثریت تحمیل کند و حقوق دیگران را ضایع نماید همیشه مورد نفرت قرار می گیرد .

کسانی که خبرها و منابع و هزاران وبلاگ و وبسایت را زیر و رو می کنند تا اعداد و ارقام معادن طلا و جواهر بلوچستان را جمع و تفریق کنند چرا مقداری به افکار خود رجوع نمیکنند تا ذهن بیمار خود را پالایش نمایند و شاید به حقیقت برسند .

آقای ناصر بلیده ای!

حقیقت همیشه یک جلوه تلخ در کنار شیرینی اش با خود دارد ، در واقعیت که نام نیکی از خود برجای نگذاشته اید ، از حمایت های بی دریغ و تبلیغات رسانه ای تان برای گروهک های مسلح و آدمکش مانند جندالله و پژاک گرفته تا طرح هایی برای تجزیه و آشوب در بلوچستان و وارونه جلوه دادن وضعیت بلوچستان در سازمان هایی بین المللی و…

در نهایت ناچارید بپذیرید در دنیای مجازی هم شکست خورده اید ، وبلاگ ها و وبسایت های بلوچی را میبینم که همه علیه حزبی ها موضع گیری کرده اند و همه اعلام انزجار میکنند از رفتار و سیاست شما .

گر حقیقت را خوری تو با عسل باز گویی تلخ باشد در مثل

نقل قول از ناصر بلیده ای و رحیم بندویی: از دست و پا زدن و میهمانی رفتن های بدون دعوت به این سازمان و آن پارلمان که چیزی عایدمان نشد ، دیدیم آخرش که کاری از دستمان ساخته نیست ، گفتیم همین سایت و وبلاگ را از دست ندهیم ، خودمان و بچه ها را همه را سفارش کردیم در کامنت ها همیشه در صحنه حضور داشته باشند اما انگار این ساز مخالف زدن ما همه جا خودش را نشان می دهد و تابلو شده ایم . خیلی کلافه هستیم ، مثل اینکه جنبش ۹۹ درصدی بلوچ ها هم براه افتاده ، از دنیای واقعی که طرد شدیم ، انگار جنبش اکثریت دنیای مجازی را هم تسخیر کرده اند…

کوکار / فریاد بلوچ

لزوم بازسازی خط فکری اپوزیسیون‏

یکی از وابستگان حزب مردم بلوچستان در مطلبی می نویسد:

«گر چون دیگران سرت را بمانند کبک در برف فرو نبرده و منکر وجود قوم، ملیت، ملت و یا خلق فارس در ایران امروز نیستی، راه حل شما برای اینکه این اقوام و یا --- بی اصل و نسبت و بی بته و تاریخ بلوچ، کورد، عرب، تورک، تورکمن، لر و...از فارسها این همه بد نگویند و به کینه و نفرت بیشتر دامن نزنند و خدای نکرده دم گربه از طرف بلوچستان و پوزه اش از طرف کردستان صدمه ای نبیند و بتواند با همدیگر و با احساس برابر حس وطن دوستی ایرانی داشته و حس مالکیت یکسان بر این سرزمین و کشور مشترک داشته باشند؛ چیست؟»

ادامه مطلب ...