سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

کنفرانس “چشم انداز تغییر در ایران” هامبورگ

 

 عکس عرب تجزیه طلب و زهره کدخدائی (محمد کدخدائی) با  آرایش متوسط

 

 عنوان « چشم انداز تغییر در ایران »، کنفرانس در برگیرنده پنج پنل سیاسی ، ملی، رسانه ها، زنان و دیدگاه ها است  

 

درمورد کنفرانس اولاف پالمه در استکلهم حتما شنیده اید. عده ای ناشناس را جمع کردند در یک اطاق دربسته، حتی جرات نکردند اسامی شان را بگویند، به بهانه اینکه بعضی شان از ایران آمده اند و مشکل امنیت دارند اما چی گفتند، هدفشان چه بود، چه میخواهند برای مردم، پلاتفرمشان چه بود؟ کسی از اینها سر در نیاورد. رسانه های زیادی پشت اینها بودند اما یک صفحه از اهداف و پلاتفرم اینها جائی منتشر نشد. بدنبال آن کنفرانس مشابهی در واشنگتن برگزار شد که بجای مباحث و مثلا دستاوردهای آن، گفته شد که رفسنجانی اسپانسور آن بوده و این کنفرانس هم سرنوشت بدتری از کنفرانس استکهلم پیدا کرد. کسی فهمید چه میخواستند و چه پلاتفرمی دنبال میکردند، برای سرنگونی جمهوری اسلامی چه نقشه ای دارند و قرار است چه گلی به سر مردم بزنند؟ نمونه دیگر میزگردهای میبدی بود که آنجا هم بحث درمورد آلترناتیو بود و تعداد نه چندان کمی از این چهره های اپوزیسیون راست حضور داشتند. البته مینا احدی را هم دعوت کرده بودند. در اینجا بحث "انحلال" جمهوری اسلامی بود، گویا قرار است در دادگاهی یا محضری فرمان انحلال جمهوری اسلامی را صادر کنند! یا بحث براندازی بود، که مبادا با سرنگونی و حضور مردم تداعی شود، و مینا در جلسات مختلف فشارشان داد که یک کلمه درآیند بگویند اعدام نمیخواهیم، زن نباید بیحقوق باشد. یک کلمه از دهان هیچکدامشان خارج نشد. نوری علا که شاید اصلی ترین چهره شاخص این میزگردها بود گفت بعدا یعنی بعد از این انحلال! یا براندازی! این رژیم اعدام به رای مردم باید گذاشته شود تا ببینیم اعدام میخواهند یا نه! یکی شان نگفت که آزادی باید بی قید و شرط باشد، یک نفرشان نگفت که زن و مرد باید برابر باشند، یک کلمه هیچکدامشان حتی از یک خواست رفاهی برای مردمی که دارند زیر فقر له میشوند نگفت. اینها نمایندگانی از طیف های مختلف اپوزیسیون بورژوائی ایران از سلطنت طلب و لیبرال و جمهوریخواه و نیمچه ملی اسلامی های اپوزیسیون شده و قوم پرست های کرد و غیره بودند. میخواهند آلترناتیو باشند اما یک صفحه پلاتفرم نمیتوانند اعلام کنند. یکی نفهمید اینها درمورد سرنگونی حکومت چه میگویند، اصلا میخواهند سرنگون کنند یا نه، انحلال و براندازی که میگویند یعنی چه، چه برنامه ای برای آن دارند، چه راهی مقابل مردم میگذارند که اگر کسی خواست اینها را انتخاب کند بداند قرار است فردا چکار بکنند و چه برای مردم دارند.

 در کنفرانس هامبورگ هم طبق معمول ناصر خان و خانم زهره کدخدائی (محمد کد خدائی) شرکت کردند مدتی پیش در مورد تغیر جنسیت آقای کدخدائی بحثهای زیادی بین اعضای اصلی صورت گرفته, این باعث شده که بعضی از اعضای حزب از حزب کناره گیری کنند.اعضای اصلی به قول دکتر دوشوکی اعضای استخوان دار مثل صمد مرادی و رحیم بندوئی بعنوات اعتراض به خانم کدخدائی در این کنفرانس شرکت نکردند

در مجموع، با وجود اختلافات فاحش، به نظر می‌رسد به هیچ وجه اتحادی ولو به صورت ظاهری، بین اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی ایران شکل نخواهد گرفت و در حقیقت این خواب پریشان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن تعبیری نخواهد داشت. 

,, پیر بخش لاشاری رند,,

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد