سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

خواب های آشفته تجزیه طلبان برای ایران و ...

خواب های آشفته تجزیه طلبان برای ایران و ...

مهرداد بلوچ :این روزها باردیگر تجزیه ایران نقل مجالس ومحافل تجزیه طلبان خارج نشین شده است .

هر یک از آنان با چند نفرانگشت شمار و حتی بعضی با اعضای خانواده شان یک حزب و گروهکی تشکیل داده و از سر شکم سیری هر ازچندگاهی جلسه ای و محفلی برگزار می کنند و با حمایت برخی از کشورها ادعاها و شعارهایی را که سالهاست برای تجزیه ایران سر می دهند ، تکرار می کنند .

من به اینکه حتی تجزیه طلبان نیز حق دارند دیدگاه و نظر خود را درباره مسایل مختلف بیان کنند باور دارم اما اینکه گروهی که در اقلیت مطلق است بخواهد برای آینده مرزهای ایران تصمیم بگیرد و سپس تصمیمات خودرا نظر و رای اقوام ایرانی تلقی کرده و از این راه نان بخورد را خیانتی نابخشودنی به ملت بزرگ ایران می دانم .

تجزیه هر یک از مناطق ایران مستلزم آن است که زمینه های سیاسی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و اجتماعی آن وجود داشته باشد و افتراقات فرهنگی و دینی و ... به حدی باشد که امکان ادامه حیات اقوام مختلف در کنار یکدیگر وجود نداشته باشد . ضمن اینکه نباید فراموش کرد که ما در دنیایی زندگی می کنیم که نه تنها کشورها بر خلاف سیاست های تدوین شده ابرقدرتها در آینده آن کوچکتر نمی شوند ، بلکه امکان از میان برداشته شدن مرزهای بیشتری در دنیا وجود دارد و فرهنگ ها و ملت ها روز به روز به یکدیگر نزدیک تر شده و زندگی مسالمت آمیز ملل و ادیان درکنار یکدیگر ، چشم انداز مسلم جهان فرداست .

امروز می بینیم که اروپائی ها هم با تشکیلاتحادیه ای مرزهایشان را به روی یکدیگرگشوده اند و حتی کشورهایی مانند ترکیه نیز درصدد گسترش نفوذ فرهنگی و سیاسی خود در دنیا هستند .

تجزیه طلبان اقوام مختلف ایران ، از اینمسئله غفلت کرده اند که حداقل در حال حاضر هیچ یک از زمینه های تجزیه مناطق مختلفایران مهیا نیست و در داخل ایران نیز اقوام مختلف علیرغم این که از برخی مشکلات و سوء مدیریت ها ناراضی اند و نارضایتی خود را نیز به شیوه های مختلف ابراز می کنند، تمایلی به تجزیه و جدایی از ایران ندارند .

اقوام ایرانی نه تنها خود را اصیل ترین ایرانیان این مرز و بوم می دانند بلکه حاضر نیستند بخاطر امیال عده ای که به جای ماندن با مردم و شریک بودن در غم و شادی هایشان به قصد رفاه و آسایش خود در خارج از کشور سکنی گزیده اند ، هزینه هایی را برخود تحمیل کنند که نتیجه آن جز ویرانی و کشته شدن مردم بی گناه و هرج و مرج و ناامنی نخواهد بود .

علاوه برآن متاسفانه بعضا اعمال سلایق نادرست و سوء مدیریت درمناطق قومیت نشین از سوی تعدادی ازمسئولان محلی و نیز وجود و احساس برخی تبعیض ها و کمبودها به نوعی فضا را برای جولان دادن تجزیه طلبان بازگذاشته و به آنان مجال ابراز وجود داده اند .

گروهک های ضد انقلاب ایرانی خارج نشین نیزعلیرغم شعارهای پرطمطراقی که درباره ملی گرایی وهویت ایرانی سر می دهند ، از موضوعی به نام اقوام ایرانی غفلت کرده و مخالفت با جمهوری اسلامی را نه در چارچوب منطقی ومستدل ، بلکه در شعار مرگ بر این و آن ، جک ساختن ، فحش دادن به یکدیگر و خود رابه رخ کشیدن تعریف کرده اند .

بیشتر شبکه های تلویزیونی و رسانه های آنان سرشاراز مطالبی هستند که یا موجب شرم هر ایرانی می شوند و یا خندیدن به حماقت بسیاری ازاپوزیسیون مدعی آزادی و آینده ایران و آنچه در به اصطلاح سیاست ها و برنامه های آنان دیده نمی شود مقوله ای به نام آینده ملت ایران و حقوق اقوام و جایگاه اقوام در آینده این سرزمین است .

اما ملت بزرگ ایران متشکل از اقوام مختلف راه سعادت خود که همانا حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی ایران است را برای رسیدن به جایگاه واقعی خود و بی نیاز از یاری خارج نشینان و تجزیه طلبان پرمدعا ادامه خواهد داد .

مسئولان نظام نیز باید در مدیریت و برنامه ریزی های خود درباره اقوام و مذاهب ایرانی تلاش بیشتری کنند و برای رفع مشکلات ،نارسایی ها و ارتقای فرهنگ ها ـ زبان و هویت آنان گام های اساسی و عملی بردارند درغیر این صورت خواب های آشفته تجریه طلبان برای آینده ایران به مرور زمان به واقعیت تبدیل خواهند شد و ناخواسته راه آنان را برای پیاده کردن مقاصد شومشان هموار می نمایند .

زاهدان فردا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد