سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

تاثیر بیان غیرمستقیم

<> تاثیر بیان غیرمستقیم
نویسنده : منصور فرزامی

آثار فکری و ذوقی بشری در هر کجای جهان که باشد چراغ راه حال و آینده بشر است . ذخایر فرهنگ زبانی ما نیز بسیار غنی و زبانزد انسان متمدن و بی نظیر امروزی است و اندیشمندان جهان از این حکمت آثار، بسی بهره برده اند و به این بهره گیری بالیده اند و به تکریم قوم ایرانی پرداخته اند. ما هم باید از این افتخارات فرهنگی پند بگیریم و درس بیاموزیم و به کار بندیم. این که به دانشگاه رفته ایم و با تخصص خود به مدارج عالی رسیده ایم کافی نیست چون اجتهاد در علوم، وافی به مقصود در زندگانی نیست و به کامرانی و سعادت نخواهیم رسید زیرا درس زندگی را باید در نکته های حکیمانه اهل حکمت جست. در آن جا سرمشق زندگی ما را نگاشته اند.

ادامه مطلب ...

حکایت الگوسازی برای ایران؛ سودانِ آشفته یا کانادای مترقی

حکایت الگوسازی برای ایران؛ سودانِ آشفته یا کانادای مترقی

قافله ی اهل سرزمین نادانی و جهالت مدتی است که بحثی پراکنده پیرامون استقلال و حاکمیت ملیت های ایران را مطرح نموده و اکنون با چالش ها و سوالاتی که از سوی برخی آگاهان و فعالان در فضای مجازی فراروی این تئوری بیان می شود، از اثبات حقانیت خود درمانده اند.

در منظر جهانی و در عصر گلوبالیزه شدن ایده ها و گروه های اجتماعی، مفهوم دموکراسی فراتر از آن است که بشکل تحقرآمیز و در قالب تجزیه کشورهای متمدن و قبیله ای و عشیره ای نمودن جهان تحقق یابد. یکی از مهمترین دلایل تشکیل سازمان ملل متحد را می توان انسجام بخشیدن به فعالیت ها و هدفمند نمودن نیازهای جامعه جهانی برشمرد.

در اواخر قرن بیستم، زمانی که موضوع تجزیه استان کبک از کانادا بالا گرفته بود، دادگاه عالی کانادا در سال 1998 پیرامون موضوع جدایی کبک از دولت فدرال این کشور چنین نظر داد که اگرچه بسیاری از جمعیت کبک قطعاً ویژگی های مشترک یک ملت را دارد ولی اصل فدرالیسم مندرج در قانون اساسی کانادا به این معناست که تصمیم جدا شدن حتی اگر توسط اکثریت ساکنان و رای دهنده این استان باشد، بدون موافقت سایر استان ها نمی تواند قانوناً اعمال گردد.

ادامه مطلب ...

این آرزو را به گور ببری زهره و مریم خانم

                                   


 این وبلاگ شاید برای همیشه با شما خوانندگان گرامی خدا
حافظی کند ،یکایک شما عزیزان را به خدا میسپارم ،از شما دوستان التماس دعا دارم
.

زهره  
 متاسفانه زهره و مریم با فریب کاری سعی در گرفتن پول از مردم را دارند نمی دانم شاید از طرف کسانی که برایشان مزدوری می کردند به آنها دلار نداده اند یا کار خود را نتوانستند به خوبی انجام دهند که دم از بی پولی میزنند و این جای تامل دارد ، این عاقبت مزدوری است ...
دختران بی وطن دنبال چند دلاری بودند,ولی دست خالی به لاشار برگشتند.فکر کردند حزبیهای دلار دوست دلارهای موساد را با آنها تقسیم میکند,نه این آرزو را به گور ببری زهره و مریم خانم. 

آقایان حزبی اگر یک روز بهترین تفریح را نکنید اگر یک روز بهترین رستوران نروید اگر یک روز مشروب خود را نخورید اگر یک روز تریاک کمتر بکشی اگر اینها را برای نجات جان یک انسان فقط یک روز جمع کنیم نمیشد دختری همچون زهره بدبخت و فریب خورده  نجات دهیم شما را به هر چه که دوستش دارید و میپرستی بیایید همه باهم .قطره قطره جمع شود وانگهی دریا شود .
همه با هم به سلامتی همه مون
نازنین بلوچ

پیشرفت 80 درصدی کارخانه تولید روغن نباتی چابهار


پیشرفت 80 درصدی کارخانه تولید روغن نباتی چابهار

سرزمینم بلوچستان :کارخانه تولید روغن نباتی چابهار با 80 درصد پیشرفت فیزیکی فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد .

این کارخانه با هدف تأمین روغن خام خوراکی کارخانه های کنسرو سازی منطقه و تولید کنجاله برای مصرف دام و طیور راه اندازی می شود .حسن پور سرپرست سازمان صنعت - معدن و تجارت استان گفت : این کارخانه با 40 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی و مشارکت بانک صنعت و معدن که 75 درصدآن تسهیلات است ، راه اندازی می شود . این کارخانه قادر است سالانه 200 تن روغن نباتی و 800 تن کنجاله تولید کند .800 هزار تن مواد اولیه کارخانه روغن چابهار سویا و کلزاست که از طریق بندر وارد خواهد شد .کاشانی مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت : این بانک با هدف رشد و توسعه صنعت تا سقف 10 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می کند .در شهرستانهای جنوبی استان 6 شهرک صنعتی و 5 ناحیه صنعتی وجود دارد که 71 واحد صنعتی در نواحی و 237 واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی فعال هستند . با راه اندازی کارخانه روغن نباتی چابهار زمینه اشتغال 400 نفر از مردم منطقه فراهم می شود

صید 80 درصد تون ماهیان کشور از بنادر استان

 

 

صید 80 درصد تون ماهیان کشور از بنادر استان  

سرزمینم بلوچستان :سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 80 درصد تون ماهیان کشور از آبهای عمان درسواحل بنادر کنارک و چابهار صید می شود.

به گزارش ایرنا، 'ایرج حسن پور' روز شنبه در همایش صنعتگران و معدنداران جنوب استان؛ در چابهار افزود: به همین دلیل بیشترین واحدهای تولید کنسروسازی نیز در این مناطق وجود دارد.

ادامه مطلب ...

پیشرفت 35 درصدی بیمارستان سراوان به عنوان یک طرح ملی در استان

 

سرزمینم بلوچستان :بیمارستان 200 تخت خوابی سراوان با گذشت یکسال از آغاز عملیات اجرایی آن 35 درصد پیشرفقت فیزیکی دارد .

کار اجرای این طرح ملی که از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان است از دی ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون با صرف 2 میلیارد تومان هزینه کار بتون ریزی فونداسیون آن به پایان رسیده است . چاکرزهی فرماندار سراوان گفت : برای ساخت بیمارستان 200 تختخوابی سراوان 30میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است . در حال حاضر بیمارستان 180 تخت خوابی رازی سراوان تنها بیمارستان این شهرستان است که علاوه بر خدمات دهی به شهروندان سراوانی به مردم دو شهرستان تازه تاسیس زابلی و سیب سوران که فاقد مراکز بهداشتی درمانی هستند خدمات بهداشتی درمانی ارائه می کند . فرماندار سراوان گفت : وجود 300 هزار نفر جمعیت در این شهرستان و ضریب بالای اشغال تخت ها در تنها بیمارستان منطقه مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است که با بهره برداری از بیمارستان 200تخت خوابی سراوان گامی بلند در راستای ارتقاء شاخص های بهداشتی درمانی در منطقه برداشته می شود . حبیبی سرپرست کارگاه ساخت این بیمارستان نیز گفت : بیمارستان جدید سراوان در 5 طبقه با 16 هزار مترمربع زیربنا است که امکانات کامل درمانی برای آن پیش بینی شده است . شهرستان مرزی سراوان در 300 کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد و با توجه به مرزی بودن این شهرستان با کشور پاکستان بهره برداری از بیمارستان 200 تختخوابی به عنوان یکی از بزرگترین طرح های درمانی جنوب استان می تواند در جذب توریسم درمانی نیز بسیار موثر باشد

کسب نخستین مدال ووشو بانوان سیستان‌وبلوچستان در کشور

در مسابقات ووشوی بانوان کشور انجام شد؛
کسب نخستین مدال ووشو بانوان سیستان‌وبلوچستان در کشور

خبرگزاری فارس: ورزشکار سیستان و بلوچستانی نخستین مدال ووشو بانوان این استان را در مسابقات ووشوی بانوان کشور از آن خود کرد. 

خبرگزاری فارس: کسب نخستین مدال ووشو بانوان سیستان‌وبلوچستان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در جریان برگزاری مسابقات ووشوی بانوان بزرگسال کشور در کرمانشاه سحر بذلوزهی بانوی ووشوکار سیستان و بلوچستان در بخش تالو موفق به کسب مدال برنز شد که این مدال نخستین مدال تاریخ ووشوی بانوان استان در کشور محسوب می‌شود.
برای حضور در این مسابقات 5 سانداکار و 3 تالوکار استان به کرمانشاه اعزام شده بودند.
ووشوی بانوان از سال گذشته فعالیت خود را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده و هم‌اکنون حدود 300 ورزشکار در این بخش فعالیت دارند.

هدر رفت آب در شبکه توزیع کاهش یافته است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:هدر رفت آب در شبکه توزیع کاهش یافته است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: هدر رفت آب در شبکه توزیع کاهش یافته است.

محمد رضا لکزایی در گفت و گو با خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان، افزود: در طی سه سال گذشته هدر رفت آب در شبکه توزیع شهری از 32 درصد به 25/8 دهم درصد کاهش یافته و به ازای هر یک درصد کاهش هدر رفت آب در شبکه توزیع قریب به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: طول شبکه توزیع آب شهری در استان سه هزار و 700 کیلومتر است و شرکت آب و فاضلاب توانسته با مدیریت مصرف در راستای توزیع مناسب، شناسایی انشعابات غیر مجاز، بازبینی در نحوه صحیح قرائت کنتور و همچنین مدیریت تولید به این امر مهم دست یابد.

لکزایی گفت: در حال حاضر شهر زاهدان دارای 1500 کیلومتر شبکه توزیع آب است که حجم زیادی از این شبکه بازسازی شده است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر تنها 35 درصد از شبکه توزیع آب در زاهدان فرسوده است که در صورت تامین اعتبار در طی سال های آینده بازسازی خواهد شد.