سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

دلارهای کثیف و باند ناصر بلیده‌ای

دلارهای کثیف و باند ناصر بلیده‌ای

در مطالب گذشته سایت به کمک‌های مالی و حمایت سازمان‌های اطلاعاتی از عناصری همچون ناصر بلیده ای و منیره سلیمانی اشاره کردیم. با درج این حقایق عده‌ای از عناصر ذینفع اقدام به راه اندازی موجی گسترده علیه تفتان ایران نموده و سعی در بایکوت خبری ما داشتند.

موضوع وابستگی و وقاحت عناصر این چنینی تا حدی است که خود اعضاء و مرکزیت باند به این مساله اعتراف نموده‌اند. نمونه‌ی آن صحبت‌های صمد مرادی است که می‌گوید: «لباس‌های زیر حزب مردم هم با دلارهای آمریکایی و اسرائیلی خریداری می‌شود!» همچنین در جایی دیگر غفور دانشور می‌گوید: «از زمانی که با ناصر بلیده‌ای و حزب مردم بلوچستان همکاری کردم نه تنها اوضاع مالی‌ام تغییر کرده بلکه برای برادرانم در ایران نیز ماهیانه مبالغی را ارسال می‌کنم.»

نمونه دیگری از این افراد همایون مبارکی فرزند سعید و نوه عیسی مبارکی (قاتل معروفِ مردم بلوچ) می‌باشد. او مسئول تلویزیون رژن و گروه همجنسبازان حزب مردم بلوچستان بوده و ادعا می‌کند که: «ما تا آخرین قطره خونمان برای حقوق همجنسگرایان منطقه لاشار به مبارزه خود ادامه خواهیم داد!»

بد نیست بدانیم پدر همایون بیش از ۲۵ سال همراه فرزندش در کشور سوئد زندگی می‌کند و اما دریغ از این که در طی این مدت حتی یک ساعت کار نیز انجام داده باشد اما برای کشیدن تریاک خود هزار دلار پرداخت می‌کند و جالب‌تر اینکه پسر ایشان نیز مدتی است به واسطه دامادشان (ناصر بلیده ای) صاحب یک رستوران شده است.

عزیزانی که با فحاشی و ناسزار گویی به گردانندگان سایت تفتان ایران منکر پرداخت وجوه نقدی و کمک‌های مالی سازمان جاسوسی آمریکا به باند ناصر خان بلیده‌ای شده‌اند بد نیست تأملی در نحوه عملکرد و فعالیت‌های این گروه داشته و با رجوع به وجدان خود به سؤالات متعددی که در ذهن هر خواننده‌ی صاحب فکری مطرح می‌شود، پاسخ دهند! در ادامه به چند نمونه‌ی کاملاً آشکار از این ابهامات اشاره می‌کنیم:

- هزینه سفرهای منیره سلیمانی (امیری)، ناصر بلیده‌ای، رحیم بندوئی، صمد مرادی، ابراهیم لشکرزهی و همایون مبارکی به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار از چه منبعی پرداخت شده است؟ و چنین مبلغ زیادی به چه منظور پرداخت شده است؟

- هزینه‌های فعالیت تلویزیون رژن و مبالغی که آقای مبارکی استفاده می‌کند چگونه تامین می‌شود؟

- چه کسی هزینه خرید لباس‌های رنگارنگ خانم سلیمانی را پرداخت می‌کند؟

- هزینه مسافرت‌های متعدد صمد مرادی به تایلند را چه کسی می‌پردازد؟

- هزینه سفرهای رحیم بندوئی به کشورهای عربی و اروپائی از کجا پرداخت می‌گردد؟

- هزینه مسافرت‌های همسر پاکستانی غفور دانشور از کدامین منبع تامین می‌شود؟

از فقر زهره بلوچ تا غنای منیره سلیمانی

از فقر زهره بلوچ تا غنای منیره سلیمانی

بیست و هشت سال قبل در دامان کوهستان خشن دهستان پیپ یکی از محروم‌ترین مناطق شهرستان ایرانشهر، دختری به نام منیره در خانواده ای بسیار فقیر و پرجمعیت به دنیا آمد.

پدر کج خلق و عصبی منیره در آن سال­ها به عنوان یک کارگر ساختمانی مشغول به کار بود و از آنجایی که درآمد چندانی نداشت اجباراً مادر نیز از صبح تا شب در خانه دیگران کارگری می‌کرد.

تعصب پدر بسیار بیشتر از فقر و بیکاری بر روان خانواده تاثیر داشت به طوری که منیره هر شب شاهد درگیری والدین بر سر کوچک‌ترین مسائل بود. خاطره­ای که هیچگاه از یاد آن دختر پنج ساله پاک نشده؛ تنبیه سخت مادر و دختر به دلیل شکسته شدن لیوان آب پدر است.

ادامه مطلب ...

آیا صدای مردم بلوچ را همانگونه می شنوید که به سخنرانی آمریکایی ه

ارسال در تاریخ سه شنبه 22 آذر 1390 توسط کوکار

کوکار بلوچ- 13/ دسامبر 2011

اقلیت تجزیه طلب در بیانیه ای که منتشر کرده و در واقع سند وابستگی و دریوزگی این بیچارگان است ، این را به اثبات رسانده که تاریخ و ارزشهای جامعه بلوچ را پشت گوش انداخته و محو سیاست های امپریالیستی و جنگ افروزی آمریکا شده است .

اینها آنقدر مجذوب آمریکا گشته اند که سخنان مقامات آمریکایی را مانند تورات کلیم مقدس شمرده که می بایست مورد تفسیر و تشریح قرار گیرند و ذکر روزانه شان باشند.

زرمبش

ادامه مطلب ...

نیاز آبی شهروندان زاهدان برطرف می شود

کرمی نژاد در گفتگو با مهر:

نیاز آبی شهروندان زاهدان برطرف می شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با راه اندازی و بهره برداری از خط دوم انتقال آب از چاه نیمه های سیستان به زاهدان نیاز آبی شهروندان زاهدانی تا سال 1415 برطرف می شود.
ادامه مطلب ...

«ما اول ایرانی هستیم و بعد بلوچ»

مدتی پیش به اتفاق خانواده برای انجام برخی امورات خویش به یکی از کلانشهرهای معروف رفته بودیم و پوشش ما نیز همین پوشش محلی یعنی لباس بلوچی بود، نوع واکنش ها به لباس بلوچی متفاوت بود، عده ای ما را افغانی صدا می زدند و تعدادی نیز پاکستانی خطابمان می کردند و گروهی نیز از سر کنجکاوی می پرسیدند اهل کجا هستید؟ و یا اینکه افرادی دیگر در پس سکوت و با نگاه های معنادار بدرقه مان می نمودند.

خلاصه در این میان نیز بودند کسانی که می پرسیدند لباس و لنگ و کفش های محلی شما را می توان در کجای دنیا! یافت نمود و شاید هم علاقه مند بودند برای تنوع و یا جلب توجه گه گاهی این نوع پوشش را انتخاب و تجربه نمایند.

اما وقتی پاسخ ما به همه آنها این جمله بود که ما«ایرانی هستیم و بعد بلوچ» واکنش ها نسبتاً یکسان بود و چهره ها شکل تعجب به خود می گرفت و یا باروش برای برخی ها بسیار سخت بود یعنی حتی تعدادی از این افراد نمی دانستند عده ای از هموطنانشان بلوچ هستند و با چنین پوشش و زبان خاصی!

ادامه مطلب ...

بررسی حادثه آتش‌سوزی دبیرستان دانشگاه چابهار توسط مجلس

 خبرگزاری فارس: بررسی حادثه آتش‌سوزی دبیرستان دانشگاه چابهار توسط مجلس
بررسی حادثه آتش‌سوزی دبیرستان دانشگاه چابهار توسط مجلس

خبرگزاری فارس: حادثه آتش‌سوزی دبیرستان دانشگاه چابهار با حضور خانواده‌های حادثه‌دیدگان توسط نورالله حیدری، نماینده ویژه مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همراه نماینده وزیر علوم و جمعی از مسئولان کشوری و نماینده چابهار نیکشهر و کنارک بررسی شد.

ادامه مطلب ...

گوشه ای از خاطرات انقلابیون سیستان و بلوچستان در بهمن 57

گوشه ای از خاطرات انقلابیون سیستان و بلوچستان در بهمن 57

 

زاهدان- 32 سال پیش با خروش ملت ایران پایه های خیمه استکبار بویژه رژیم شاهنشاهی پهلوی به عنوان عمود اصلی آن، یکی پس از دیگری سرنگون شد و انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید .

ادامه مطلب ...

جنبش سبز قیم نخواست، اما فرقه تجزیه طلب می خواهد!

 

 

جنبش سبز قیم نخواست، اما فرقه تجزیه طلب می خواهد!  

فریاد بلوچ- 27/نوامبر/2011

در مطلب قبل به بخشی از خوابگردی های زرمبش پرداختیم ،وحالا ادامه این نمایش مرموز! زرمبش در اساس سیاست استقلال طلبی خود در بند پایانی به اصطلاح راه حل مسئله بلوچ می گوید: « بلوچستان می تواند بسیار آباد و توانمند تر باشد و بلوچ نیازی به قیم ندارد» .

تا اینجای کار شاهد سخنان زیبا و فریبنده ای هستیم ، موعظه هایی که نخ نماتر شده! اما قولی می گوید سیاهی همیشه پنهان نمی ماند و در آخر که چهره کریه خود را آشکار می سازد

 

ادامه مطلب ...