سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

کمبود فشار آب در شبکه توزیع شهر بمپور رفع شد

معاون بهره‌برداری آبفای سیستان‌وبلوچستان:
کمبود فشار آب در شبکه توزیع شهر بمپور رفع شد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری آبفای سیستان‌وبلوچستان از رفع کمبود فشار در شبکه توزیع آب شرب شهرستان بمپور خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمبود فشار آب در شبکه توزیع شهر بمپور رفع شد

محمدرضا لکزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با اصلاح دو مسیر انتقال آب به طول 400 متر و همچنین استانداردسازی چاه‌های مورد بهره‌برداری و راه‌اندازی یک دستگاه ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 150 لیتر بر ثانیه، این مشکل به طور کامل رفع شده است.

ادامه مطلب ...

ایرانشهر ظرفیت لازم برای ایجاد منطقه بارانداز اقتصادی را دارد

خبرگزاری فارس: ایرانشهر ظرفیت لازم برای ایجاد منطقه بارانداز اقتصادی را دارد

فرماندار ایرانشهر:
ایرانشهر ظرفیت لازم برای ایجاد منطقه بارانداز اقتصادی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار ایرانشهر گفت: شهرستان ایرانشهر، ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه بارانداز اقتصادی را دارا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، رحمدل بامری صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس نهم، علما و اعضای شورای اداری اظهار داشت: اقدامات اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) در شناسایی و دستگیری عاملان ترور شهدای هسته‌ای ایران و این پیروزی بزرگ را به ملت ایران تبریک و تهنیت می‌گوییم.

ادامه مطلب ...

7 هزار یتیم در سیستان‌وبلوچستان فاقد حامی هستند

 خبرگزاری فارس: 7 هزار یتیم در سیستان‌وبلوچستان فاقد حامی هستند
 
معاون کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان:
7 هزار یتیم در سیستان‌وبلوچستان فاقد حامی هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد 7 هزار و 477 یتیم زیر 18 سال در سیستان‌وبلوچستان فاقد حامی هستند.

محمدرضا میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: استان سیستان‌وبلوچستان دارای 40 هزار و 714 یتیم است که از این تعداد، 27 هزار و 207 نفر زیر 18 سال و مابقی بالای 18 سال هستند.

ادامه مطلب ...

معاریو: "گنبد آهنین" حتی یک موشک را سرنگون نکرد

 خبرگزاری فارس: معاریو:
 
معاریو: "گنبد آهنین" حتی یک موشک را سرنگون نکرد

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی"معاریو" با اذعان به ناکارآمدی سامانه"گنبد آهنین" در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین نوشت که گنبد آهنین حتی یک موشک را سرنگون نکرد.

به گزارش فارس، معاریو نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سامانه چهارم را در منطقه "نتیفوت" در النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی نصب کرد و این در حالی است که صبح امروز یک فروند موشک گراد بین دو شهر "اووکیم" و "بئرالسبع" اصابت کرد.

ادامه مطلب ...

ناامیدی آمریکا از همراهی سوئیس در تحریم ایران

 

 

بولتن نیوز: بنجامین وینتال، خبرنگار اورشلیم پست نوشته است: ایالات متحده به طور فزاینده ای ازعدم پیوستن سوئیس به ائتلاف غرب برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای ایران دلسرد شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، سیاست دولت سوئیس مبنی بر عدم پیوستن به تحریم های اروپا علیه بانک مرکزی و داد وستد نفت ایران با انتقاد دولت ایالات متحده مواجه شده است.

سوئیس تحریم های نفتی و بانکی ایران را نادیده می گیرد
ادامه مطلب ...

یک تیم تروریستی از کومله وارد کشور شد

 

 

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز یک تیم تروریستی از کومله با هدایت بهرام رضایی، عضو شورای مرکزی کومله، و به دستور عبدالله مهتدی رئیس این گروهک، با ماموریت انجام عملیات خرابکارانه وارد منطقه مریوان کردستان شدند.

این تیم تروریستی که به قصد اخاذی، زورگیری، اقدامات تروریستی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه کردستان وارد کشور شده بودند؛ با سدی چون نیروهای آسایش اقلیم کردستان مواجه شد.

تیم تروریستی مذکور پس از ناکامی در انجام ماموریت محوله، در راستای اقدامات مسلحانه، کشور را ترک کرده و برای یافتن جانپناهی راهی کردستان عراق شدند.

به قصد عملیات خرابکانه و ایجاد وحشت
ادامه مطلب ...

یادداشت هفته؛ اپوزیسیون و ترجمان ابزاری - سیاسی از مفهوم وطن پرس

 

 

یادداشت هفته؛ اپوزیسیون و ترجمان ابزاری - سیاسی از مفهوم وطن پرستی

ابراهیم حسین بر

در تاریخ پر فراز و نشیب بلوچستان، وطن پرستان بسیاری ظهور کرده اند، در یک مثال آشکار، مبارزان سرحد، اسطوره هایی از مردمان بلوچ بودند که برجستگی های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی آنان در سطح منطقه ای و ملی، حسادت ها و کینه توزی های زیادی را در مقابل آنان برانگیخت و احساسات وطندوستانه و تعهد وجدانی و آزادی خواهانۀ آنان، عقده های زیادی را در دل مزدوران انگلیسی ایجاد نمود، "عیدو خان" نمادی از یک تنفر عمومی در بلوچستان است که خائنانه در برابر مبارزین بلوچ ایستاد، بر علیه بلوچ و در خدمت اجنبی در آمد.

ادامه مطلب ...

تحلیل‌گر سیاسی: واشنگتن برای حفظ خاندان سعودی در راس قدرت تلاش م

علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارسمصاحبه شبکه پرس تی‌وی با علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارس 
تحلیل‌گر سیاسی: واشنگتن برای حفظ خاندان سعودی در راس قدرت تلاش می‌کند

اگر حمایت امریکا نبود نظام‌های سلطنتی حاشیه خلیج فارس سال‌ها پیش از تاریخ محو شده بودند."

علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارس

مرگ نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی تردیدهای بیش‌تری را درباره چشم انداز وقوع جنگ قدرت در این کشور نفت خیز ایجاد کرده است.
ادامه مطلب ...