سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

ناصر بلیده‌ای خیمه گردان جنگ نرم آمریکایی در بلوچستان



 

اختصاصی تفتان ایران/ بلوچستان به واسطه موقعیت استراتژیک خود همواره مورد توجه دول بیگانه به خصوص انگلستان و آمریکا بوده است. گواه این مطلب اقدامات انگلیسی‌ها و یا بهتر بگویم استعمارپیر بریتانیا می‌باشد که سال‌ها به این نقطه از خاورمیانه چشم طمع داشته و با دسیسه‌های به کار گرفته شده بالاخره توانسته بخش‌هایی از بلوچستان را از ایران جدا نموده و آن را به دو قسم دیگر در میان کشورهای پاکستان و افغانستان نیز تقسیم کند

البته اینگونه اقدامات استعمارگرانه در حالی اتفاق می‌افتاد که همواره بلوچ با رشادت و غیرتی که از خود به نمایش گذاشته؛ توانسته است به مقابله با آنان بپردازد اما خیانت عده‌ای خود فروخته و بی کفایتی پادشاهان گذشته قافیه را اینگونه که اکنون شاهد آن هستیم باخته است.
از طرفی در سالهای اخیر دولت آمریکا به واسطه طرح‌هایی به پشتوانه مجلس سنا به تصویب می‌رسند به دنبال ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و آنگونه که خود می‌پسندند، می‌باشد و به منظور کامیابی در این راه منابع مالی و توان زیادی را هزینه می‌کنند.
در نقشه جعلی خاورمیانه که آمریکا و هم فکرانش آنرا مطرح کرده‌اند؛ به وضوح دیده می‌شود که هدف اصلی، تجزیه مناطق حساس و مرزی بوده و برای رسیدن به آن نیاز است که فعالیت خود را از میان اقوام مختلف ایران و مرزداران آغاز کنند و تفکرات جدایی طلبانه را در بین آنان نهادینه کرده تا به زعم خود، ایران از درون دچار شکست شود.
بدیهی است که دشمن یک ملت برای رسیدن به امیال خود دست به هر کاری بزند اما اینکه عده‌ای با ادعای ملی گرایی چه در داخل و چه در خارج از کشور پیمان ببندند، کاری ناپسند است.
ناصر بلیده‌ای از جمله این اشخاص است که با کسب منابع مالی مختلف، تفکرات خان زادگی و کینه خانوادگی‌اش از انقلاب 57 در آن سوی مرزهای ایران پناهنده شده و با تشکل حزب جعلی مردم بلوچستان در راستای اهداف دول غربی گام بر می‌دارد.
در صورتیکه اخبار بلوچستان را دنبال کرده باشید، چندی پیش در سایت تفتان ایران خبری مبنی بر طرح جنگ آمریکایی و توهین به ادیان (
لینک) منتشر شد که در زمان انتشار عده‌ای آن را مغرضانه دانستند اما اکنون ابعاد دیگری از آن توسط فردی سکولار و مدعی سخنگویی از جانب مردم بلوچ آشکار شده است.
سخنگوی حزب مردم بلوچستان (ناصر بلیده‌ای) اخیرا در اظهاراتش در کنفرانس آینده بلوچستان و چالش‌های امنیتی آسیای جنوبی، اصالت و فرهنگ گذشته بلوچ‌های مسلمان را زیر سئوال برده است.
وی در این نشست که توسط UNPO (سازمان ملت‌های بدون نماینده) و هزینه دولت انگلیس برگزار شده، در سخنرانی‌اش می‌گوید: طرز تفکر بلوچ‌ها طی قرن‌ها فقط طرز تفکر لائیک بوده که اکنون در میان مردم بلوچ تکامل یافته است.
با نگاهی به گذشته و دسیسه‌هایی که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم، به سادگی متوجه ارتباط میان این سخنان و طرح‌های مطرح شده، می‌شویم.
جای سئوال است که آقای بلیده‌ای چگونه و با چه مستنداتی سنت‌های فرهنگی یک قوم با اصالت را تا آنجا به پایین می‌کشد که می‌گوید بلوچ‌ها به جای شریعت اسلامی سنت‌های فرهنگی (لائیکه) خود را معیار رفتارهای اجتماعی قرار می‌دهند؟
با دقت به همین دو جمله می‌توان دریافت که اینگونه سخنرانی‌ها به واسطه پروژه اسلام ستیزی و جنگ نرم آمریکایی یاد شده است.
آیا ناصر بلیده‌ای و باند فریبکارش توضیحی برای اینگونه اقدامات دارند؟
لازم به توضیح است که حزب مردم بلوچستان و گروه‌ها و افراد همفکر امثال آن؛ از این حیث جعلی به حساب می‌آیند که وجهه قانونی نداشته و از جانب مردم بلوچ به آن‌ها نمایندگی‌ای داده نشده است.
این افراد در مجامع بین المللی با عنوان حامیان مردم بلوچستان حضور می‌یابند اما به واسطه اقداماتشان چهره‌ای جز خشونت، فقر، قاچاق، شرارت و ... از بلوچ به نمایش نگذاشته‌اند.
در آخر نیز روی سخنم با اینگونه افراد است که بدانید جوانان بلوچ در شرایطی که امثال شما به دنبال ضربه زدن به اصالت، فرهنگ غنی بلوچ و بلوچستان و وحدت مردم منطقه ‌می‌باشید، با هوشیاری بیشتری نسبت به گذشته اقدامات شما را دنبال می‌کنند و زمان آنکه بتوانید با هر عنوانی به دنبال سوء استفاده از ذات پاک مردم بلوچ باشید به پایان رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد