سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سیاست‌های پشت پرده آمریکا در بلوچستان

تاریخ گواه این است که ایالات متحده در سیاست گذاریهای خود همواره به دنبال گسترش مستعمرات خود بوده و در صورتی که پای منافع آنها در میان باشد حتی از راه اندازی جنگ و خونریزی هیچگونه اباعی ندارند.

شایع کردن مباحثی همچون تجزیه طلبی در کشورهای تاثیر گذار منطقه همچون ایران، از جمله حربه‌هایی است که سیاستگذاران آمریکایی آن را دنبال می کنند و به واسطه آن برای پیاده سازی نقشه خاورمیانه جدید در حال برنامه ریزی هستند.

از جمله دیگرِ این برنامه‌ها پرداختن به بحث استقلال بلوچستان می‌باشد. اینگونه موارد در گذشته اصطلاحا چراغ خاموش و توسط عوامل فریبخورده و دست نشانده پیگیری می شد اما اکنون جسارت نمایندگان آمریکایی به حدی رسیده که درکنگره‌ی خود این بحث را به کرار عنوان می کنند. نمونه بارز آن قطعنامه جداسازی بلوچستان و آذربایجان از ایران است که در روزهای گذشته مطرح کرده شده است.

انجام اینگونه اقدامات از دشمن بعید نیست اما در این میان عده‌ای جاهل که ادعای نمایندگی مردم را دارند، همسو با آنان و با وطن فروشی آب به آسیاب آنان می‌ریزند. به عنوان نمونه می‌توان به کنفرانس آینده بلوچستان که در لندن برگزار شد، اشاره نمود که در آن نماینده کنگره آمریکا دانا رهرا بیچر همراه با فرقه‌های ضددینی و غربی در ایران و کشورهای همسایه به دنبال نقشه شوم جداسازی بلوچستان هستند.

در این جلسه طرفین بر سر منافعشان به توافق رسیده و با شناختی که از آمریکایی ها در منطقه موجود است؛ می توان فهمید که مسلط شدن آمریکا بر بلوچستان و تخریب آن و به بردگی دارآمدن بلوچان همان چیزی است که آمریکا و متحدانش می خواهند.

در این بین می‌بینیم که دانا رهرا بیچر بعد از کامل کردن نقشه خود و توزیع قدرت بین خودفروختگان در کنگره آمریکا قطعنامه ای را موسوم به قطعنامه 183 به تصویب این مجلس رسانده که در این قطعنامه میتوان به مواردی مانند ارسال برنامه های رادیوی با شعاع وسیع تری برای زبان های آذری و بلوچی در نقاط مرزی و داخل ایران است. از جمله نواحی مرزی ایران و پاکستان که بلوچ ها در آن متمرکز هستند اشاره کرد.

جالب آنجاست که برخلاف واقع در بخشی دیگر از این قطعنامه عوامفریبانه مدعی شده‌اند: استقلال بلوچستان منجر بدان خواهد شد که ذخایر بزرگ معدنی، نفت و گاز در مرزهای ایران و پاکستان و منطقه استراتژیک مرزهای ایران در خلیج فارس به دست مردم بلوچ بیافت که ساختگی بودن این موضوع بر همگان مبرهن است.

ناگفته نماند که در این سی و چند سالی که از عمر این انقلاب میگذرد بارها و بارها از سوی امریکا و متحدانش قطعنامه های بسیاری علیه ایران صادر کردند و خواسته اند که در ایران عزیزمان آشوب ایجاد کرده و همه را نسبت به ایران بدبین کنند اما زهی خیال باطل. هرچند برخی بلوچان از بعضاً سیاست‌های منطقه‌ای ناخشنودند اما این مردم همواره به منظور سرافرازی وطنشان از هیچ فروگذار نکرده‌اند.

حال با وجود این خودفروخته‌گان و درخشش و جلای دلارهای آمریکایی دور از انتظار نیست که برنامه‌ریزی وسیعی در این منطقه نمایند اما بی‌شک مردمان بلوچ بسیار هوشیارند و فریب این گونه افراد و حرفهایشان را نخوردند.چراکه آمریکا در سالهای گذشته نشان داده است که هدفی جر آَشوب، کشتار و نا آرامی را دنبال نکرده است.

بلوچ بیدار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد