سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

وقتی حزبیهای وطن فروش کاسه داغتر از آش میشوند!

 

 وقتی حزبیهای وطن فروش  کاسه داغتر از آش میشوند!    

؛ناصر دانشور؛

 شخصی به نام مستعار ح د سدیچ که یکی از سخنگوهای حزب میباشد ,سعی میکند با ادعاهای دروغش بین برادران اهل سنت و شیعه تفرقه ایجاد کند.ح د سدیچ که همان رحیم بندوئی کمونیست میباشد,ادعا میکند که به اهل سنت در ایران ظلم میشود.راستی از رحیم باید پرسید آیا اهل سنت ایران شما کافر بی دین را  بعنوان نماینده قبول دارند.شما که در تمام عمر خود مخالف اسلام بودید ,چطور حالا از مسلمانان دفاع میکنید.شما الکلی خارج نشین به فکر ما اهل سنت نباشید,ما خودمان از حق خودمان در ایران اسلامی دفاع میکنیم.کند

مرد نمکی و مرد شکری دو همسایهء قدیمی، سال‌ها و در طی جدالی طولانی خانمان یکدیگر را به آتش کشیده بودند و به دلیل عدم سازگاری و پذیرش یکدیگر، هیچ جور با هم جور در نمی‌آمدند و هر یک دیگری را متجاوز می‌دانست. در این میان مرد بی‌مزه که همسایه کوچهء پشتی‌شان بود برای اینکه بی‌مزگی‌اش زیاد به چشم نیاید خودش را انداخته بود وسط دعوا و در دفاع از مرد نمکی دم‌به‌ساعت سخنرانی می‌کرد و در این میان سالی یک‌بار هم سینه‌اش را چاک می‌داد؛ چاک دادنی! و خلاصه بد جوری شده بود کاسهء داغ‌تر از آش!

حالا تا این‌جایش زیاد مهم نیست. داستان از جایی جالب می‌شود که مرد نمکی و مرد شکری، خسته و خسارت دیده به فکر آشتی افتاده‌اند، و معلوم نیست که بعد از این، مرد بی‌مزه، می‌خواهد چه‌جور چاشنی برای بی‌مزگی‌اش دست و پا کند!

« در اسلام بین شیعه و سنی ابداً تفرقه نیست ، بین شیعه و سنی نباید تفرقه باشد. باید وحدت کلمه را حفظ کنید... این مملکت مال همه ما هست،...مال اقلیت های مذهبی ، مال مذهبیون ما، مال برادران اهل سنت ما.»

یکی از علمای اهل سنت در ایران با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز شیعیان و اهل سنت در ایران اعلام کرد: شایعه وجود بی‌عدالتی نسبت به اهل سنت در ایران ادعایی واهی و بی‌اساس است و ناشی از نادانی و بی‌خبری گویندگان آن است.
شیخ عبدالرزاق رهبر، یکی از علمای برجسته اهل سنت ایران، با اشاره به زندگی مسالمت‌آمیز اهل سنت و شیعیان در ایران اعلام کرد: اهل سنت ایران در کنار برادران شیعه در این کشور در سایه عدالت و برابری زندگی می‌کنند و در کمال آزادی به وظایف دینی خود می‌پردازند .

حوزه علمیه دار العلوم زاهدان، بزرگ ترین مرکز علمی، دینی و فرهنگی اهل سنت

کسانی که ادعا می کنند سنی ها در ایران در مسئولیت های دولتی نیستند بهتر است به یاد بیاورند که تعدادی از اهل سنت در کسوت نمایندگی در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و یا شهری همچون زاهدان با جمعیتی برابر شیعه و سنی، اهل سنت در شورای شهر، شهردار و فرمانداری و ادارات و حضور دارند. بسیاری از اهل سنت نیز در نهادهایی همچون نیروی انتظامی و نیز ارتش و غیره خدمت می کنند.

مسجد جامع مکی، بزرگ ترین مسجد اهل سنت ایران

کسانی که از آزاد نبودن برادران اهل سنت در مراسم مذهبی خود می گویند و دم از تبعیض مذهبی می زنند نمی دانند که در همه شهرهای سنی نشین ایران اهل تسنن مسجدهایی برای خودشان دارند و نماز جماعت و نماز جمعه خودشان را برگزار می کنند. تعداد مراکز و حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت در شهری مانند زاهدان که جمعیت شیعه و سنی تقریباً برابرند چند ده برابر مساجد و ... شیعیان است؟! اهل سنت در مجموع در مناطق سنی نشین بیش از 400 مرکز دینی و حوزه علمیه دارند، این جدای از مساجد آنان است .

دانش آموزان اهل سنت در مدارس دولتی در ساعات درس دینی، کتبی غیر از کتب مخصوص اهل سنت را نمی خوانند، البته قطعاً نظام جمهوری اسلامی ایران با مراکزی که به نام دین، افکار سلفی و وهابی گری را گسترش داده و باعث ناامنی در کشور می شوند برخورد قاطع می

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد