سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

اقلیت تجزیه طلب غلامان حلقه بگوش آمریکا

اقلیت تجزیه طلب غلامان حلقه بگوش آمریکا

اقلیت تجزیه طلب در بیانیه ای که منتشر کرده و در واقع سند وابستگی و دریوزگی این بیچارگان است ، این را به اثبات رسانده که تاریخ و ارزشهای جامعه بلوچ را پشت گوش انداخته و محو سیاست های امپریالیستی و جنگ افروزی آمریکا شده است .

اینها آنقدر مجذوب آمریکا گشته اند که سخنان مقامات آمریکایی را مانند تورات کلیم مقدس شمرده که می بایست مورد تفسیر و تشریح قرار گیرند و ذکر روزانه شان باشند.

زرمبش و دار و دسته اش مدهوش جهانگردی های تلخ و خشونت بار آمریکایی ها شده و نکات برجسته ای را از زبان نامبارک سردمداران جنگ در جهان استخراج نموده و آن را نقشه راه خود اعلام کرده اند.

جای تامل است اینان که در توجه به سخنان مقامات آمریکایی دچار نکته سنجی شده و دقت حواس پیدا می کنند ،چگونه از مراجعه به وجدان انسانی و هویت خود و فرهنگ و فولکوری که خود را برخاسته از آن می دانند امتناع می ورزند؟ پس چگونه مدعی مبارزه برای آن هستند در حالیکه دائما از آن فاصله می گیرند و حقایق آن را پنهان نگه می دارند و یا انکار می کنند؟

آیا صدای مردم بلوچ را همانگونه می شنوند که به بیانیه ها و سخنرانی مقامات آمریکایی با دقت و رغبت فراوان گوش فرا می دهند؟

بلوچستان در طول تاریخ خود اسطوره های زیادی در دامان خود پرورده است که هریک سمبلی از آزادگی و باورها و آرمان های مردم بلوچ بوده است ،همل ،جیند ،دوستمحمدخان ،جمعه خان ، خلیل خان و... همه یک پیمان واحد داشته اند و آن وطن پرستی و استقامت در برابر تجاوز و استثمار بیگانگان بوده است . اما تجزیه طلب های خارج نشین این ارزش ها و اصول را که یک پرنسیب مورد اتفاق بین المللی نیز هست بی اهمیت دانسته و " اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها" را به باد تمسخر گرفته اند.!

زرمبش در سایت خود نوشته است: پیشرفت در حوزه حقوق انسانی آنگاه بیشتر مشهود بوده است که همسویی با منافع بین المللی داشته است .

بدون شک منافع بین المللی در گرو اصول و چارچوب های بین المللی است . و هر فرد از جامعه بلوچ که کمترین آشنایی با قوانین بین المللی داشته باشد این را بخوبی درک خواهد کرد که در پیش گرفتن سیاست جنگ طلبانه و جانبداری از حمله نظامی به کشورها و برپا نمودن محفل و مجلس برای بحث در مورد چگونگی تجزیه یک کشور عضو رسمی سازمان ملل متحد ، نقض آشکار اصول بنیادین دیپلماتیک جهان و پایمال نمودن امنیت و حقوق انسانی جامعه جهانی و کشور مورد تجاوز قرار گرفته است.

koukaar@gmail.com

http://kookaar.tk

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد