سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص

معاون وزیر:
بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان و دیدار با استاندار با اشاره به آتش سوزی واحد تولیدی بافت بلوچ در سالهای گذشته افزود: این حادثه از نظر مالی ضربه سختی بر این واحد تولیدی وارد آورد که پس از آن مدیران این بخش تولیدی نتوانسته اند جبران خسارت نمایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان،«غلامرضا شافعی» افزود: در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازس صنایع کشور بیان کرد: با گسترش و ساخت فضاهای مناسب و تامین ماشین آلات نوین و استفاده از نیروهای متخصص و بومی می توان این رقم را افزایش داد.

وی گفت: کارخانجات بافت بلوچ که به نام شرکت گسترش صنایع بلوچ تغییر نام یافته نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تلاش خواهیم کرد از محل اصل 44 قانون در خصوص اصلاح ساختار و تجهیز و رونق این واحد نساجی و تولیدی اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه اجرای طرح های صنعتی و معدنی پتانسیل های قابل توجه ای دارد که باید در این رابطه برنامه ریزی ویژه ای انجام داد.

همچنین نصرالهی«رئیس هیئت مدیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر» با اشاره به کمبود برخی از ماشین آلات تکمیلی در بخش ریسندگی بیان داشت: در بخش رنگریزی این کارخانه روزانه هشت هزار متر پارچه رنگریزی می شود که تا 20 هزار متر قابل افزایش است.

وی ادامه داد: شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر دارای 150 هکتار گستره است که اکنون روزانه دو هزار و 500 کیلو گرم نخ تولید می کند و خط تولید آن تا چهار هزار کیلو گرم قابل افزایش است.

وی افزود: هم اینک 270 نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد