سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

ضعف رهبری حزب مردم بلوچستان

 

 

همان طور از تصور به دور نبود،به دنبال یک رشته از کشمکش ها واختلافات درونی این حزب قریب به  8سال نهایتاً موجب گردید، مباحث وکشمکش های درونی این حزب به سایت هایی انترنتی کشانده شود.  

جناح خوانین:

جناحی که بر تمام ارگانهایی اجرائی وتصمیم گیری حزب تمرکز کامل دارد، به هر نوحی ممکن می کوشد، مخالفین ومعترضین تشکیلاتی خود را بی سر وصدا خفه کنند.تا به دنیای خارج از خود سیما انسجام ، یکپارچگی وبدون هیچ گونه عیب ونقضی به دنیای خارج از حزب نمایش دهد. 

در کل باید وانمود کرد ، فضایی ناجوانمردانه وغیر دمکراتیک که در تمام سطوح گوناگون حزبی برعلیه جناح مخالف سبک کار موجود تشکیلات است ، به راه انداختند. متوسل شدن به سیاست حذف  از جمله خذف آقای صمد مرادی به این دلیل که سفرهای زیادی به تایلند داشته است.باید از باند خوانین حزب مردم  پرسید آقا هواداران یا اعضای اصلی حزب حق مسافرت ندارند.؟آیا وقتی منیره خانم شوهر کرد از شما اجازه گرفت که صمد برای سفر به تایلند از شما اجاره بگیرد ؟  

چالش ها و بحرانهای که در عصر حاضر ادامه حیات و روبه پیشرفت وترقی برخی از سازمانها واحزاب سیاسی بلوچستان را به مخاطره انداخته ، ناشی ازفقرمدیریت صحیح و مدرن حزبی ،دوم نبودن درک علمی وجامعه شنا سانه از مبارزات وشرایط موجود جامعه بلوچستان است ، رهبران حزب در صورت بی اعتنایی و فرار از تغییرات عمده وجدی درداخل تشکیلات و به کار نبردن یک مکانیزم و راه کار مدرن امروزی حزب را در بازیهای سیاسی شکست فاجع بار وخسارت غم انگیزی به بار می آورد .

در صورت سر باز رهبران حزب مردم بلوچستان به معضلات ومشکلات گریبانگیر درون حزب ، به تدریج این حزب در جریان فراز ونشیب ها مبارزاتی وبحرانهای رنگارنگ جامعه ، خواسته یا نا خواسته به حاشیه رانده می شوند .به این ترتیب حزب دیر یا زود راه گورستان در پیش می گیرد.نمونه واضح آن زرمبش است که دیدیم، چه سرنوشت غم انگیزی در پیش رو شان قرار گرفت. در صورت شانه خالی کردن دفتر سیاسی حزب ،ازاصلاحات وتغییرات تشکیلاتی به احتمال زیاد در آیند چنین سرنوشت غم انگیزی هم در پیش رو حزب مردم بلوچستان است.

من خلاصه وار به دو عامل اساسی ومهم که در 8 سال اخیر، ساختار ومدیریت تشکیلات این حزب را به چالش وبحران کشانده است،اشاره کوتاه می کنم.

نخست فقر تئوری و نبودن سیاست سنجیده که همان تحلیل عینی در شرایط عینی به شمار می آید ، این اصطلاح در گفتمان سیاسی احزاب ها و جریانات مترقی ، به آن به عنوان عامل کارسازدرتکامل وپیشرفت مبارزات جریانات و سازمانهای سیاسی از آن یاد می کنند ، متاسفانه این اصل مهم از مبارزه برخی از رهبران حزب مردم بلوچستان نادیده گرفته می شود . بدن شک چنین جریانات که با سبک پوسید ه مدیریتی در این عصراز قافله به جا می مانند، وهیچ سخنی تازه ای برای تکامل ورشد جامعه و حزب خود ندارند .

ازجمله آقای ناصر بلیده ای که هر جلسه ،سمینار ونشست حزبی وخارج از حزبی شرکت می کند، بلا فاصله نوار چند سال اخیر که ضبط کرده ،از جیب خود بیرون می آورد . آشکار است که این رهبران ،هیچ تحلیل تازه و درک درستی وعلمی از واقعیات جامعه مورد نظرندارد. از این رو این اشخاص را ناگزیر می سازد،که با تغییر وتحولات جامعه خود بی خبر باشند، که همان سیاست الگو برداری َاز کشورهایی که قرن هاست دمکراسی وحقوق بشر در آنها جایگاه خود را پیدا کرده ،وبه گفتمان روز شهروندان این جوامع پیشرفته و صنعتی جهان تبدیل گشت ، دنبال کنند . مسلماً الگوبرداری وکپی کردن از این جوامع با جامعه ی که هنوز مردمان آن با دمکراسی و آزادی در زندگی تجربه نکرده اند، اشتباه فاحش است. وبا روح وموازین دیالکتیک وعلمی سر ستیز دارد ، در آ یند دنباله رو چنین سیاست غیر دیالکتیکی به در بسته بر می خورد.

آقای ناصر بلیده ای و منشی ایشون آقای محمد رحیم بندوئی سودای ورهبری کننده ی جامعه بلوچستان را در مغز می پرورانند، و از توان وانرژی کافی برای چنین رهبری سخن به میان میآورند ، آیا معیاری که این آقایان برای سنجش رهبری در آیندی جامعه بلوچستان دارند برمبنای چست ؟ سوال من روبه این آقایان این است ،شما که تحمل کوچکترین اظهار نظر وانتقاد رفقای هم حزبی خود را ندارید ،چگونه فردا با جامعه ی که صدها تفکر وجهان بینی مختلفی از بنیاد گرای اسلامی ، لیبرال ، چپ و رادیکال و سلطنت طلب و دهها حزب وجریان دیگر از این قبیل در جامعه روبه رو می شوید، چه جوابی دارید برای این جریانات و احزاب ها که با تمام برنامه وسیاست شما را قبول ندارند چست ؟ آیا آنها هم مثل رفقای تشکیلات خود سرکوب می کنید ؟

آقای ناصر بلیده ای در جلسه ی غیر مستقیم خطا ب به اعضا وکادر مرکزی حزب می گویید، بدون اجازه دفتر سیاسی هیچ فردی وجمعی مجاز به نوشتن واظهار نظر بدون صدور اجازه از رهبری با رادیو ها وسایت ها را ندارد،و ما برایش تعیین می کنیم چه بنویسد وچه بگویید . ابراز چنین سخنان نیش دار آقای ناصر بلیده ویارانش، بی گمان کودنترین وبی تفاوترین اعضا تشکیلات را از خواب زمستانی بیدار کرد .که آقای ناصر اگر با یک نگاه به اطرافیانش و جامعه جهانی بیندازد خواهد دید که دیگر دوری این فرمولبندی ها وخط نشان کشیدن به پایان رسید، به جای اینکه با چراغ موشی به دنبال مخالفین حزبیش بگردد. گوش به این انتقادات ونظرات هم قطاریان خود دهد، استفاده از این شیوه صحیح و علمی است که می تواند، با هم دیگر در پیشرفت وترقی حزب مشارکت داشته باشند .نه سرکوب پرونده سازی و متهم کردن مخالفین خود که در هیچ کجا دنیا این نوع ابزارهای کارای نداشته و کاری را به پیش نبرده است.بدون شک پیروزی ها کامیابیها و پیشرفت های که در طول تاریخ بشری به دست آمده ، نتیجه ی کوشش وهمکاری وزحمت شبانه روزی دسته دسته از انسانها مبارزه و آزاد خواه است ، نه اقلیت کوچکی از جامعه وحزب ادامه دارد # یک هوادار قبلی حزب مردم بلوچستان #

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد