سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

صادرات 21 هزار تن سیمان به سومالی

مدیر عامل کارخانه سیمان خاش خبر داد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل کارخانه سیمان خاش گفت: در ماه‌های گذشته 21 هزار تن سیمان خاش به سومالی صادر شده است.

خبرگزاری فارس: صادرات 21 هزار تن سیمان به سومالی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر گرشاسبی به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان در خاش ضمن تقدیر از عملکرد رانندگان و بخش حمل و نقل بار استان اظهار داشت: بخشی از موفقیت‌های کارخانه سیمان و حضور در بازار 2 کشور سومالی و جیبوتی و سایر کشورهای آفریقایی مدیون تلاش رانندگان می‌باشد.

ادامه مطلب ...

شکست‌های پی‌درپی تروریست‌های سوری را زمین‌گیر کرده است

گزارش تفصیلی فارس از جدیدترین وضعیت 14 استان سوریه
شکست‌های پی‌درپی تروریست‌های سوری را زمین‌گیر کرده است

خبرگزاری فارس: برآورد دقیق میدانی از تحرک افراد مسلح در 14 استان سوریه از این واقعیت حکایت دارد که برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی، هیچ منطقه‌ای تحت کنترل صد درصد تروریست‌ها قرار ندارد و درگیری‌ها در ریف دمشق و حلب متمرکز است.

خبرگزاری فارس: شکست‌های پی‌درپی تروریست‌های سوری را زمین‌گیر کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، تحلیلگران و کارشناسان سیاسی عقیده دارند که «سیطره» گروه های مسلح بر برخی مناطق سوریه اصطلاح دقیقی نیست. چرا که وجود مسلحان در آن مناطق مساله موقتی است و منجر به ایجاد هرج و مرج در آن مناطق شده است. بنابراین نمی توان آن را «سیطره» نامید. این در حالی است که عملیات ارتش برای برقراری امنیت در مناطقی که افراد مسلح در آن ها حضور دارند، همچنان ادامه دارد.

ادامه مطلب ...

خبر فوری از جلسه مهم حزب مردم بلوچستان در کپنهاگ

 

 

چرا حزب مردم بلوچستان زهره خانم (آقای محمد کدخدایی) را بعنوان یک زن به رسمیت نمی شناسد ؟ 

جلسه ای در این  مورد در کوپنهاگ پایتخت دانمارک توسط حزب مردم بلوچستان بر گزار شد. 

 

 متن سخرانی  زهره بلوچ در این جلسه

تغییر جنسیت

تغییر جنسیت تقریباً مفهوم روشنی دارد و عبارت است از تبدیل مرد به زن، یا تبدیل زن به مرد، یا تبدیل خنثی (khonsa) و یا دو جنـ.سی (Herma.ph.rodite) به مرد یا زن، و نیز تبدیل مرد یا زن به خنثی.البته در یک مفهوم وسیع‌تر، تغییر جنسیت شامل تغییر جنسیت در حیوانات و یا گیاهان نیز می‌شود. 

افراد خواهان تغییر جنسیت:افرادی که ممکن است خواهان تغییر جنسیت باشند، حداقل یکی از دو گروه زیر هستند:

۱) دو جنسی‌ها (Herma.ph.rodite):
گروهی از افرادی که خواهان تغییر جنسیت اند دو جنسی این افراد دارای آلـ.ت تناسـ.لی از هر دو جنس هستند؛ از این رو، دارای اختلال هویت جنسی یا ابهام در جنسیت هستند. در جراحی تغییر جنسیت، یکی از دو آلـ.ت تناسـ.لی که ضعیف، کوچک و یا غیر مناسب تشخیص داده شود، حذف و آلـ.ت دیگر تقویت و جایگزین می‌شود. در این حالت بیمار دو جنسی به یکی از دو جنس مذکر یا مؤنث تبدیل می‌شود. این نوع تغییر جنسیت‌ها از گذشته تاکنون وجود داشته و اساساً برای آن هیچ مخالفتی وجود ندارد؛ چون بیماری آنان محرز و ثابت است و حتی حقوقدانان سنّی و کلیسای مسیحی که با تغییر جنسیت مخالف هستند، با تغییر جنسیت این گروه مخالفتی ندارند و در واقع تغییر جنسیت به عنوان معالجه و خروج دو جنسی‌ها از بلاتکلیفی جنسی است.

۲) ترانس سکـ.شوال‌ها (Trans.s.e.x.ual):
گروهی دیگر که خواهان تغییر جنسیت اند بیماران روحی هستند که خود را متعلق به جنس مخالف می‌دانند.امروز ما با برخی بیماران روحی و روانی روبروییم که از نظر فیزیکی هیچ‌گونه اختلال جنسیتی ندارند، ولی حاضر به پذیرش جنسیت فعلی خود نیستند.به عبارت دیگر این گروه بیماران روانی، مردانی هستند که خود را زن می‌دانند، و یا زنانی هستند که خود را مرد می‌پندارند و خواهان تغییر جنسیت اند. . به گفته برخی روانشناسان،برای برخی از این بیماران هیچ راه درمانی جز تغییر جنسیت وجود ندارد.
تغییر جنسیت در بیماران ترانس سکـ.شوال مورد اختلاف شدید صاحبنظران است.تقریباً همه فقیهان سنی و نیز کلیسای مسیحی با عمل جراحی تغییر جنسیت مخالفند. از نظر آنان این کار تغییر در خلقت خداست. 

جواب یکی از کادرهای مرکزی حزب به زهره بلوچ: 

تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی:تغییر جنسیت تأثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی شخص می‌گذارد. اگر تغییر جنسیت پس از ازدواج باشد، ازدواج سابق باطل و منحل می‌شود؛ چون ازدواج دو مرد یا دو زن از نظر اسلام حرام و ممنوع است. بلکه مرد پس از تغییر جنسیت و تبدیل شدن به یک زن می‌تواند با یک مرد دیگر ازدواج کند. نیز یک زن پس از تغییر جنسیت و تبدیل شدن به یک مرد می‌تواند با یک زن دیگر ازدواج کند.
اگر هر یک از برادر یا خواهر تغییر جنسیت دهد و به جنس مخالف در آید، نسبت خانوادگی میان آن دو عوض می‌شود؛ یعنی برادر، خواهر می‌شود و خواهر، برادر و اگر عمو تغییر جنسیت دهد، به عمه بدل می‌شود و اگر عمه تغییر جنسیت دهد، به عمو. همچنین با تغییر جنسیت، دایی به خاله و خاله به دایی تغییر می‌کند.
توجه به این نکته ضروری است که پدر با تغییر جنسیت، هیچ‌گاه به مادر تبدیل نمی‌شود و نیز مادر پس از تغییر جنسیت به عنوان پدر شناخته نمی‌شود

جواب زهره به حزبیهای مخالف جنسیت :من می خواستم یک زندگی خوب و پاک داشته باشتم. بعد متوجه شدم این کار چقدر مشکل است. دیگر بیش از این توان مبارزه ندارم. 

من اینجا اعلام میکنم که از تمام پستها یم در حزب استعفا میدهم و شاید همکاری خود را با جنبش زرمبش شروع کنم .زنده باد تغیر جنسبت, زنده باد خودم

شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

استاندار سیستان و بلوچستان:
شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری از شهرستان ایرانشهر به عنوان شهر خاطره‌ها یاد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در سومین همایش خورشید ولایت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان را استان خاطره‌ها معرفی کردند و در آخرین سفرشان به این استان با عزیمت به ایرانشهر در خانه قدیمی محل تبعیدشان، با مردم و علمایی که در آن دوران در کنارشان بودند، دیدار کردند.

ادامه مطلب ...

کشف گنجی به وسعت کل نفت و گاز کشور/آغازی بر پایان نفت

فارس از ذخایر عظیم و جدید هیدرات گازی گزارش می‌دهد
کشف گنجی به وسعت کل نفت و گاز کشور/آغازی بر پایان نفت

خبرگزاری فارس: درحالی که منابع هیدرو کربوری دنیا در حال اتمام است، دیروز رسماً اعلام شد پژوهشگران ایرانی گنجی را در دریای عمان کشف کرده‌اند که وسعت آن به بزرگی تمام موجودی نفت و گاز کشور است.

خبرگزاری فارس: کشف گنجی به وسعت کل نفت و گاز کشور/آغازی بر پایان نفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بر اساس آخرین آمارهای شرکت ملی نفت،ایران هم اکنون از نظر حجم ذخایر اثبات شده نفت‌ و گاز رتبه اول را در جهان دارا است.

تاکنون 600 میلیارد بشکه نفت درجا در کشور کشف شده است که از این میزان تنها 158 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال داریم. این ذخایر به همراه 34 تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز کشور تمام موجودی منابع هیدروکربوری ایران است.

ادامه مطلب ...

زهره بلوچ کوهستان کیست؟:

 

 

زهره بلوچ کوهستان کیست؟: دیکتاتوری در بحث آزاد!

دختر کوهستان خیلی زود به طرفدار دوآتشۀ حزب مردم تبدیل شد و این دختر بیسواد و مظلوم روستایی سخنرانی های ناصر بلیده ای و رحیم بندویی را از بر می خواند و ...

بحث آزاد در فیسبوکِ گروهی است که "زهره بلوچ کوهستان" یکی از میران آن است. زمانی که بنده به این گروه دعوت شدم گمانم بر این بود که لابد به یک تریبون مستقل و آزاد دعوت شده‌ام که افراد مختلف با سلایق و افکار مختلف در آن بدون محدودیت‌ها و ملاحظات شخصی حرف خود را بیان می‌کنند. اما در روزهای گذشته شما اعضای این گروه شاهد بودید که دموکراسی "حزب مردم BPP" تاب تحمل نیاورد و یک عضو این حزب که مدیر گروه بحث آزاد نیز هست بنده را از این گروه حذف نمود.

ادامه مطلب ...

شکست تجزیه طلبها این بار در بروکسل پایتخت بلژیک

  

مصطفی منظور شما عرض , غرض یا  مرض بود؟

 

کنفرانس سه روزه بروکسل به میزبانی حزب تجزیه طلب دموکرات کردستان ایران با حضور تعداد اندکی از گروههای تجزیه طلب ترک ,کرد , بلوچ,و عرب به اتمام رسید

غربیها با در اختیار گذاشتن اختیارت امکانات و تسهیلات فراوانی فکر میکنند م یتوانند در ایران مثل عراق و لیبی.در فردای بوجود آمدن تغییر و تحولاتی در ایران اینها را به عنوان آلترناتیو به مردم قالب کنند.

بدنبال تحولات خاورمیانه و ادامه تنش میان غرب و جمهوری اسلامی یکبار دیگر آمریکا و دیگردولت های غربی برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و وادارکردنش به دادن امتیازاتی به آنها به آلترناتیوسازی در میان اپوزیسیون روی آورده اند

.

طیفی ازراست ترین سازمان ها و احزاب و افراد را جمع کرده تا به عنوان نمایندگان اپوزیسیون به خورد مردم ایران بدهند

خبر کنفرانس های یکی پس از دیگری احزاب ضد انقلاب کردستان ایران، با اپوزیسیون خارج کشور در رسانه ها منتشر شده است،اما این احزاب کردی،نه می توانند نمایندگی همه مردم کرد را داشته باشند و نه می توانند با اپوزیسیونی دور هم جمع شوند، که هیچ چیزشان به اپوزیسیون نمی خورد.هیچ یک از مردم کردستان این احزاب را بعنوان نماینده خودشان قبول ندارند اما آنها ادعای قیمومیت و نمایندگی مردم کردستان ایران را در چنین کنفرانس هایی دارند واقعا جای تاسف عمیق است

اگر ما به خوبی به کنفرانس های اپوزیسیون ایرانی، ایران نگاه کنیم این را به خوبی می بینیم که محفل گرایی خیلی زیادی در آن است و هر کس دوست دیگری نباشد در این مکان جایی ندارد و بسیاری از جنبش های دیگر یا به این کنفرانس ها دعوت نشده اند و یا اگر دعوت هم می شدند، از شیوه و زمان برگزاری و چگونگی اداره کردن این کنفرانس ها مطلع نبودند

اپوزیسیون وجود ندارد که این حقیقت تلخ را نداند که اپوزیسیون ایرانی مشکل جدی دارند و امروز این مشکلات به خوبی در میان آنها دیده می شود، که اپوزیسیونی جدی و کارا نیستند وگرنه به این شیوه در مقابل جمهوری اسلامی دچار انشعاب و انشقاق نمی شدند و امروز تنها یک نام از آنها باقی نمی ماند و این نیز به علاوه هزاران مشکل و انشعاب و دهها مشکل دیگری است که امروز در مقابلشان است و آنها با اطمینان هرگز نمی توانند، مردم ایران را رهبری کنند و به نظر من این اپوزیسیون خیلی ناکارا است وبه این شیوه هیچ وقت نمی توانند ،اپوزیسیونی نیرومند و قوی و کارا در ایران باشند

به همین خاطر این مسئله سبب آن شده که مردم به احزاب محل نگذارند همانطوریکه شاهد بودیم همه احزاب برای تحریم انتخابات مجلس فراخوان دادند اما مردم بدون اعتنا و توجه به فراخوان آنها بطور فزاینده ای در انتخابات شرکت کردند مردم اینگونه احساس می کنند که این مبارزه احزاب بی نتیجه و بیهوده است.

,,

! . . .عزیز بلوچ,,

کنفرانس‌ها، جایگزین آشوب‌های خیابانی

 

 

واکاوی ابعاد پروژه‌ی «بازسازی فتنه‌ی 88 در ایران» در گفت‌و‌گو با «مهدی محمدی»(1)؛

کنفرانس‌ها، جایگزین آشوب‌های خیابانی
آمریکایی‌‌ها برای «بازسازی فتنه‌‌ی 88 در ایران»، تصمیم گرفته‏‌اند سازمان اپوزسیون خارج از کشور را نو‌آرایی و اصلاح کنند، یعنی مجموعه‌‌ی جریاناتی را که تحت عنوان اپوزسیون در خارج فعالیت می‌‌کنند، از وضعیت 30 سال گذشته خارج کنند تا در مبارزه علیه جمهوری اسلامی کار‌آمدتر شوند.
گروه سیاسی برهان؛ در پایان سال گذشته، در اخبار اعلام شد که پروژه‏‌ی جدید فشار، علیه ایران در حال شکل‌‌‌گیری است. پروژه‌ای که نام معنادار هدیه‌ی 60 را بر آن نهادند و کدهای متعددی از آن ارائه شد که نشان می‌‌داد طراحی پیشرفته‌‌ای علیه ایران در حال انجام است؛ که اهداف متعددی را دنبال می‌کرد یکی از اهداف عمده‌‏ی این پروژه، تلاش برای وارد کردن یک ضربه‌ی نهایی به نظام در انتخابات بود، به‌‌گونه‌‏ای که تا انتخابات آتی ریاست جمهوری تداوم یابد؛ در تحلیل این موضوع با «مهدی محمدی»، تحلیل‌‏گر و کارشناس مسائل سیاسی، به گفت‌‌و‌گو نشسته‌‏ایم.

...

ادامه مطلب ...