سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

وقتی حزبیهای وطن فروش کاسه داغتر از آش میشوند!

 

 وقتی حزبیهای وطن فروش  کاسه داغتر از آش میشوند!    

؛ناصر دانشور؛

 شخصی به نام مستعار ح د سدیچ که یکی از سخنگوهای حزب میباشد ,سعی میکند با ادعاهای دروغش بین برادران اهل سنت و شیعه تفرقه ایجاد کند.ح د سدیچ که همان رحیم بندوئی کمونیست میباشد,ادعا میکند که به اهل سنت در ایران ظلم میشود.راستی از رحیم باید پرسید آیا اهل سنت ایران شما کافر بی دین را  بعنوان نماینده قبول دارند.شما که در تمام عمر خود مخالف اسلام بودید ,چطور حالا از مسلمانان دفاع میکنید.شما الکلی خارج نشین به فکر ما اهل سنت نباشید,ما خودمان از حق خودمان در ایران اسلامی دفاع میکنیم.کند

ادامه مطلب ...

اپوزیسیون ناکام بلوچ

نقدی بر عملکرد اپوزیسیون

   

 اپوزیسیون ناکام بلوچ 

؛ثریا صلاحزهی؛

سرنوشت سیاسی کشورمان بی‌شک تصویرگر ابهام و هراس است، زیرا مدعیان بیشمار ازادی و دمکراسی طی بیش از سه دهه نتوانستند فراتر از اعتراض  چالشی جدی را پدید اورند. انچه به نام اپوزیسیون چه وجوه حقیقی و چه مجازی ان تظاهر دارد ، مجموعه ای از نیروهای مدعی دمکراسی و گذار از نظام را شکل می‌دهند که نه پذیرای دمکراسی هستند و نه فراتر از بیان اعتراض بر هستی نظام به سازماندهی سیاسی خود اندیشیدند. سی دو  سال است که اپوزیسیون خود را در بستر پیشا بلوغ سیاسی اسیر نموده و با تمکین به خودبینی و خودخواهی های درونی شده خود وعده های سرانجام ناپذیرش را تکرار می‌نماید. 

ادامه مطلب ...

مردم سیستان و بلوچستان بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را دارن

شهرکی اعلام کرد/
مردم سیستان و بلوچستان بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را دارند
زاهدان-خبرگزاری مهر: مسئول روابط عمومی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان در تمامی عرصه های انقلاب و به خصوص انتخابات بیشترین آمار مشارکت و حضور در صحنه را دارند.

ادامه مطلب ...

درخواستهای سیستانی و بلوچستانی ها از رئیس جمهور آینده

دل گفته های مردم با مهر/
درخواستهای سیستانی و بلوچستانی ها از رئیس جمهور آینده/ از فرغون تا سهم خواهی خودروهای وارداتی
زاهدان - خبرگزاری مهر: همزمان با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری بازار بحث و گفتگو پیرامون انتخابات و همچنین انتظارات از رئیس جمهور آینده به عنوان محور اصلی بسیاری از محافل و مجالس عمومی و خصوصی قرار گرفته است و در این میان مردم سیستان و بلوچستان هم خواسته های خود را مطرح می کنند.

ادامه مطلب ...

صنعت حصیربافی سیستان در حال نابودی/ بشنو از نی چون حکایت می کند

گزارش مهر/
صنعت حصیربافی سیستان در حال نابودی/ بشنو از نی چون حکایت می کند
زاهدان - خبرگزاری مهر: منطقه سیستان در طول تاریخ همواره مواجه با پدیده خشکسالی بوده اما خشکسالی های سال 77 به بعد ابعاد گسترده تر و مخرب تری داشته است به طوری که باید گفت ارکان اقتصاد روستاهای سیستان را به طور کامل متزلزل کرده است و صنعت حصیر بافی را به نابودی سوق داده است.

ادامه مطلب ...

سیاست‌های پشت پرده آمریکا در بلوچستان

تاریخ گواه این است که ایالات متحده در سیاست گذاریهای خود همواره به دنبال گسترش مستعمرات خود بوده و در صورتی که پای منافع آنها در میان باشد حتی از راه اندازی جنگ و خونریزی هیچگونه اباعی ندارند.

شایع کردن مباحثی همچون تجزیه طلبی در کشورهای تاثیر گذار منطقه همچون ایران، از جمله حربه‌هایی است که سیاستگذاران آمریکایی آن را دنبال می کنند و به واسطه آن برای پیاده سازی نقشه خاورمیانه جدید در حال برنامه ریزی هستند.

از جمله دیگرِ این برنامه‌ها پرداختن به بحث استقلال بلوچستان می‌باشد. اینگونه موارد در گذشته اصطلاحا چراغ خاموش و توسط عوامل فریبخورده و دست نشانده پیگیری می شد اما اکنون جسارت نمایندگان آمریکایی به حدی رسیده که درکنگره‌ی خود این بحث را به کرار عنوان می کنند. نمونه بارز آن قطعنامه جداسازی بلوچستان و آذربایجان از ایران است که در روزهای گذشته مطرح کرده شده است.

ادامه مطلب ...

بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص

معاون وزیر:
بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان و دیدار با استاندار با اشاره به آتش سوزی واحد تولیدی بافت بلوچ در سالهای گذشته افزود: این حادثه از نظر مالی ضربه سختی بر این واحد تولیدی وارد آورد که پس از آن مدیران این بخش تولیدی نتوانسته اند جبران خسارت نمایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان،«غلامرضا شافعی» افزود: در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب ...

شیعه و سنی متحد و یک پارچه آماده خلق حماسه سیاسی هستند

استاندار سیستان و بلوچستان:

شیعه و سنی متحد و یک پارچه آماده خلق حماسه سیاسی هستند

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ملت مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی در 24 خرداد با خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب یک بار دیگر اقتدار و همبستگی ملی را به جهانیان نشان خواهند داد.

ˈحاتم ناروئیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی که تاکنون در صحنه های مختلف اتحاد و همبستگی خود را به اثبات رسانده اند اکنون نیز آماده حضوری تاریخ ساز در صحنه انتخابات هستند.

ادامه مطلب ...