سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

تحلیل جالب نوری‌زاده از انتخابات ایران!

نوری‌زاده گفت: از نظر رهبری این انتخابات یک همه‌پرسی برای نظام ایران بود، زیرا می‌خواهد بگوید جمهوری اسلامی وجهه مردمی دارد. نظام زیرکی به خرج داد و انتخابات شوراهای شهر را با انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان کرد.(!) مسئولان نظام هر رای‌دهنده را که پای صندوق‌ها رفت نماد وجهه قانونی و مردمی نظام تلقی می‌کنند

حضور اهل سنت در انتخابات نشانه علاقه‌مندی آنان به نظام است -

 

روحانی برجسته اهل سنت:حضور اهل سنت در انتخابات نشانه علاقه‌مندی آنان به نظام استروحانی برجسته اهل سنت گفت: حضور اهل سنت در کنار سایر مردم به جهانیان ثابت خواهد کرد که دوستدار نظام و کشور هستند. مولوی علی رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قصرقند اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه اقشار و مذاهب وظیفه دارند که در انتخابات 24 خرداد ماه شرکت کنند و حضور حماسی داشته باشند. وی افزود: کسانی که در داخل و خارج از ایران زندگی می‌کنند نیز متعلق به همین آب و خاک بوده و شرکت آنان در انتخابات الزامی است و این مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان اسلام خواهد بود. این روحانی اهل سنت ادامه داد: اهل سنت و جماعت مثل سایر اقشار و مذاهب با اتحاد و یکپارچگی در این انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز شرکت خواهند کرد تا به جهانیان ثابت کنند که دوستدار نظام و کشور هستند. مولوی رئیسی بیان داشت: هدف آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی این است که نور اسلام محو شود و طبق آیات قرآن دشمنان همیشه به دنبال نابودی اسلام هستند تا عقاید خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند. وی اذعان داشت: کشور ما همیشه از حق مظلومان و محرومان دفاع کرده و حقوق بشر نیز در کشور ما رعایت شده است که نمونه آن ترویج آزادانه عقاید اهل سنت در مدارس دینی است اما دشمنان نظام همیشه به دنبال این هستند که مردم را از نظام دور سازند. این روحانی برجسته قصرقند ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند برای سرنوشت ما تصمیم بگیرد چون خداوند به ما عقل و شعور داده است که چگونه زندگی کنیم و تحت تاثیر تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای قرار نگیریم. مولوی رئیسی تصریح کرد: دشمن با تبلیغات گسترده می‌کوشد تا اهل سنت را از انتخابات دور کند اما ما اعتقادی به سخنان آنان نداریم همان طور که در راهپیمایی‌ها شرکت کردیم در انتخابات هم شرکت خواهیم کرد تا دشمنان اسلام را مایوس کنیم. وی متذکر شد: مردم باید با مطالعه دقیق از زندگی نامزدها کسی را انتخاب کنند که توانا و کاربلد باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند و مهم‌تر از همه به ولایت فقیه اعتقاد راسخ داشته باشد.

شعار حمایت از فتنه از گلوی انحراف شنیده میشود!

 

 

 شعار حمایت از فتنه از گلوی انحراف شنیده میشود!

پیش از ترک نشست خبری از سوی روحانی، یکی از افرادی که پیشتر در هنگام ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور از همراهان اسفندیار رحیم مشایی و طرفدار وی بود و در حمایت از مشایی با خبرنگاران اصولگرا و مخالف مشایی در ستاد انتخابات کشور درگیر شده بود فریاد "روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه" سر داد و سعی کرد به سرعت سالن را ترک کند، وی که خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود با واکنش خبرنگاران مواجه شد و همگی او را عامل جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم معرفی خواندند

هیچ کس با هتک حرمت مردم به جایی نمی رسد.

 

 هیچ کس با هتک حرمت مردم به جایی نمی رسد

آقای حسن روحانی به عنوان یازدهمین رئیس جمهور حکومت اسلامی انتخاب شد. به دنبال اعلام نتایج انتخابات٬ مردم ایران به خیابان ها آمدند و به شادی و خوشحالی پرداختند.
در کنار شادی مردم و تحلیل های سنجیده ی روشنفکران٬ جریان سومی را شاهد هستیم که بخشی از اپوزیسیون٬ آن را در صفحات فیس بوک و تلویزیون های خود به راه انداخته است. اپوزیسیون هتاک که سخنان اش خریداری ندارد به شدت به خشم آمده و دامنه ی هتاکی اش را به مردم تسری داده است.
واقعا شرم آور است آن چه از خامه ی این بخش از اپوزیسیون تراوش می کند. امروز در جایی می خواندم که مخالفان و منتقدان اصلاح طلب ساکن خارج از کشور باید به ایران بازگردند و اگر لازم باشد به بستن چمدان آن ها هم کمک خواهد شد!
واقعا اگر این اپوزیسیون روزی بر ایران حاکم شود -که نخواهد شد- با مخالفان فکری اش چه خواهد کرد؟ وقتی امروز بدون داشتن هیچ قدرتی خواهان تبعید مخالفان فکری خود از خارج از کشور است فردا به فرض در اختیار داشتن قدرت٬ مخالفان فکری اش را به کدامین دیار تبعید خواهد کرد؟
امیدواری به این که این اپوزیسیون روزی بر سر عقل بیاید امیدواریِ بیجایی ست. این ها چه بخواهیم چه نخواهیم به عنوان بخشی از جامعه ی ایران وجود دارند و وجود خواهند داشت. اما می توان به جوانانی که احتمال دارد تحت تاثیر حرکات و سکنات این افراد قرار گیرند گفت بیراهه ای که این ها طی می کنند به جامعه ای آزاد و آباد ختم نخواهد شد. طی این بیراهه فقط کار بی خردان است

عصبانیت ضدانقلاب ازانتخاب روحانی /اکثریت اشتباه می‌کنند!

 

 

به گزارش جهان، شبکه اینترنتی بالاترین که از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه سال 88 بود ضمن درج این مطلب نوشت: گروه‌هایی که مدعی جنبش بودند با شرکت در انتخابات و پذیرش صحت و سلامت آن- آن هم با 976 هزار رأی که قابل جا به جایی بود [7/50 درصد آرای برنده انتخابات]- جنبش سبز را با دستان خود به خاک سپردند و دفن کردند. بالاترین در مطلب دیگری با بیان اینکه که «کسی متوهم نشود، شخص عوض شده و نه سیستم سیاسی» افزود: روحانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

ادامه مطلب ...

کشورهای عربی از الگوی دموکراسی ایران هراس دارند/ ایرانی ها تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌المللی لبنان در گفت‌وگو با فارس: کشورهای عربی از الگوی دموکراسی ایران هراس دارند/ ایرانی ها تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری و برقراری دموکراسی در ایران به شدت کشورهای استبدادی حوزه خلیج فارس را نگران کرده است. «غالب قندیل» مدیر مرکز مطالعات عربی و بین المللی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس به انتخابات ریاست جمهوری ایران که 24 خرداد برگزار شد،اشاره کرد و گفت:انتخابات ریاست جمهوری ایران تبدیل به عرصه و صحنه ای برای رقابت و مسابقه ای باز برای گزینه ها و طرح های اقتصادی شد،بویژه آنکه چهره جمهوری اسلامی ایران در منطقه توسط شبکه های رسانه ای بزرگ مورد حمله قرار گرفته و این شبکه ها که حکومت عربستان سعودی و شرکای غربی و کشورهای خلیج فارس میلیاردها دلار صرف آنها می کنند،علیه ایران همه را تحریک می کنند.

نتیجه همیشگی‌ بحث‌ها و کنفرانس‌های اپوزیسیون خارج نشین: اختلاف! اختلاف! اختلاف!

نتیجه همیشگی‌ بحث‌ها و کنفرانس‌های اپوزیسیون خارج نشین: اختلاف! اختلاف! اختلاف!

برگزاری آخرین کنفرانس اتحاد برای دموکراسی به کنفرانس استکهلم معروف شد و همانطور که انتظار می‌رفت نه تنها قرابت و نزدیکی‌ای میان نیروهای اپوزیسیون برون مرزی به وجود نیاورده بلکه شکاف میان آنها را بیشتر کرده و اختلافات شدید و متفاوتی را نیز دامن زده است.

در آن زمان عبدالستار دوشوکی از جمله افراد بلوچ مقیم لندن که در سیاست و تحلیل های سیاسی نیز سبک و سیاق خود را دنبال می کند، در مورد آن نوشت: «در کنفرانس های قبلی قرار بر این بود که هر شرکت کننده یک دوست و یا همکار خود را برای نشست بعدی معرفی کند تا این مجموعه همانند شرکت های هرمی رشد پیدا کند. در کنفرانس پراگ بیش از صد نفر شرکت کردند، اگرچه تا به امروز توافق و اشتراک نظر حتی بر روی یک بیانیه پایانی کوتاه و کلی وجود نداشته است. اکنون اینگونه بنظر می رسد که استکهلم ٢ بجای تکثرگرایی و رشد تصاعدی، سیر نزولی داشته است. بعد از چهار کنفرانس و با توجه به اینکه ظاهرا هدف فقط گفتمان برای انتخابات آزاد است و خصوصا که هزینه سفر و هتل و مخارج شرکت کنندگان توسط برگزارکنندگان تضمین می شود، این سیر نزولی شارکت غیر قابل توجیه و بهت آور است.»
ادامه مطلب ...

اتصال شهرستان قصرقند به کریدور شرق و غرب

خبرگزاری فارس: اتصال شهرستان قصرقند به کریدور شرق و غرب

فرماندار قصرقند خبر داد
اتصال شهرستان قصرقند به کریدور شرق و غرب

فرماندار قصرقند گفت: در آینده نزدیک شهرستان قصرقند به کریدور شرق و غرب اتصال می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرقند، کورش محمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهرستان قصرقند با تبریک عید مبعث و گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) و قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: اگر امروز ما در فضای اسلامی قرار داریم به برکت انقلاب اسلامی و وجود نازنین حضرت امام راحل است.

وی افزود: بیداری اسلامی اخیر در کشورهای مختلف که فضای جدید دموکراسی را تجربه می‌کنند، نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و برکات نظام است.

ادامه مطلب ...