سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

آیا اپوزیسیون بلوچ پاسخی به این سوالات را دارند؟

 آیا اپوزیسیون بلوچ پاسخی به این سوالات را دارند؟ 

 محمد کریم بلوچ

 ۱-چه تضمینی وجود دارد که با سپردن بلوچستان به این همه گروه تجزیه طلب اپوزیسیون ،بلوچ بر سر قدرت و همچنین اختلافات فکری و عقیدتی، این منطقه به میدان جنگ احزاب بیشمار اپوزیسیون،مبدل نشود . آیا مردم بلوچستان با این سوابقی که از احزاب اپوزیسیون بلوچ می دانند، می توانند به این اپوزیسیون اعتماد کنند؟اپوزیسیونی که برای رسیدن به قدرت در بلوچستان وطن فروشی می کنند و بجای اینکه پشت مردم خودشان قرار بگیرند، پشت غربی ها و امریکایی ها قرار گرفته اند.

۲-چرا احزاب اپوزیسیون بلوچ خارج نشین،مردم مناطق بلوچستان ایران را به تحریم انتخابات دعوت کردند؟

۳-چه عامل و یا عواملی باعث شدند اپوزیسیون بلوچ ،علی رغم هجمه سنگین تبلیغات رسانه ای و غیر رسانه ای که برای تحریم انتخابات و شرکت نکردن مردم در آن به راه انداخته بودند، به نتیجه ای نرسند و با پاسخ "نه" بزرگ مردم بلوچ به فراخوان تحریم این گروهها، روبرو شدند ؟

۴- چرا مردم بلوچ ایران،اعتماد و توجهی به احزاب تجزیه طلب و جنگ طلب اپوزیسیون بلوچ و فراخوان هایشان ندارند ؟

۵- آیا احزاب اپوزیسیون بلوچ ، جایگاهی در میان مردم مناطق بلوچ نشین ایران دارند؟

۶- چرا احزاب اپوزیسیون بلوچ میزان دقیق درآمدهای خود را برای افکار عمومی و یا حتی اعضای داخلی خودشان اعلام نمی کنند؟

۷- چرا احزاب اپوزیسیون بلوچ ، منابع درآمدی خود را بطور شفاف به اطلاع افکار عمومی و اعضای خود نمی رسانند ؟

۸-از نظر احزاب اپوزیسیون بلوچ چه جایگاه و پایگاهی در میان مردم بلوچ می توانند داشته باشند و آیا دلایل و یا مدارک قابل قبولی، که ثابت کند آنها در میان مردم بلوچستان از اعتبار و جایگاه خاصی برخوردار هستند، وجود دارد تا ارائه کنند ؟

۹- چه عواملی و یا دلایلی باعث گردیده، که اپوزیسیون بلوچ ، تنها راه پیروزی خود را متکی بودن به کشورهای بیگانه و احزاب ضد انقلاب غیر بلوچ و یا جریان فتنه مقیم خارج بدانند و برای رسیدن به اهدافشان، حتی حاضر شوند با گروههای ضد بلوچ سلطنت طلب، مجاهدین خلق و... پای میز مذاکره بنشینند ؟

۱۰-چرا اپوزیسیون بلوچ با حمله آمریکا به ایران موافق هستند و از طرحها و پیشنهادهای غربی ها، در خصوص تحریم اقتصادی ملت ایران و حمله نظامی به ایران حمایت و پشتیبانی می کنند، در در حالی که از عواقب وحشتناک حمله نظامی به ایران، به خوبی آگاهند و می دانند که این جنگ، علاوه بر ویرانی و قتل و عام مردم بیگناه و همچنین غارت و چپاول ایران توسط امریکا و متحدان اروپایی اش و تبدیل شدن کشور به سرنوشت شوم افغانستان وعراق و نابودی از بین رفتن امنیت و آسایش دائمی مردم، پیامد دیگری برای مردم ایران و بلوچستان ندارد، با این تفاسیر پس چرا اپوزیسیون بلوچ ، حاضر هستند، تن به هر خفت و خواری و وطن فروشی بدهند، به چه قیمتی؟ این جنگ چه عواید و نتایجی می تواند برای مردم بلوچ داشته باشد؟ آیا اینها فقط و فقط ، برای رسیدن احزاب بلوچ تجزیه طلب و جنگ طلب به قدرت نیست ؟

۱۱-تا بحال اپوزیسیون بلوچ به جز بی اعتماد کردن مردم بلوچ به خودشان و همچنین باعث و بانی شدن فقر، بدبختی و فلاکت برای بلوچهای ایران، چه کار مثبتی انجام داده اند، فقط برای نمونه به یک مورد اشاره کنند ؟

۱۲-تمام این جدایی ها و انشعابات پی در پی و مکرری که هر کدام به بهانه های مختلفی، بین اپوزیسیون بلوچ ،صورت گرفته، به جزء جنگ داخلی بر سر قدرت و رهبری ، بخاطر چه چیزی دیگری بوده است؟ آیا این انشعابات ، منافعی هم برای مردم بلوچستان داشته شده است ؟

۱۳-چرا احزاب اپوزیسیون بلوچ ، از تروریستهایی که در ایران دستشان به خون مردم کشورمان آلوده است و مجازات می شوند حمایت می کنند؟

۱۴-احزاب اپوزیسیون که حتی تاب و تحمل و توان شنیدن صدای مخالف و منتقدی ، در داخل خودشان را هم ندارند و هر سال در بین آنها انشعابی بر سر قدرت روی می دهد، چگونه می توانند بر مردم بلوچستان حکمرانی کنند؟ آنها وقتی حتی نمی توانند مشکلات داخلی خودشان را هم حل کنند، چطور ادعا می کنند که قصد حل مشکلات مردم را دارند در حالیکه نمی توانند مشکلات دو عضو خودشان را هم حل کنند ؟

نظرات 1 + ارسال نظر
بلوچ جوان چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 15:32

بنظرمن اینهااندک پرسش های موجوددرذهن هربلوچ درمورداین گروههاست ولی نمی دانم چراهیچ کس پاسخی نمیدهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد