سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

تجزیه طلبی، استراتژی اصلی گروههای بلوچ ضد انقلاب

 

 

"تجزیه طلبی، استراتژی اصلی گروههای بلوچ ضد انقلاب"

ولی رازگو

گروههای بلوچ  ضد مردمی، اگر چه ایدئولوژی خود را برگرفته از خواست و اراده مردم بلوچ، معرفی نموده اند، اما این گفته قابل قبول نیست، چرا که مثال‌های متعددی وجود دارد مبنی بر خودکامه بودن این گروهها. از مشخصه های بارز آنها این است که هرگونه انتقاد نسبت به عملکرد خود را بایکوت نموده و رسماً اساسنامه تشکیلاتی خود را بی‌خاصیت کرده اند.

ادامه مطلب ...

عید باستانی نوروز برهمه ایرانیان مبارک باد

ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام

ای دیده و دل از تو دگرگون مادام

ای آنکه به دست توست احوال جهان

حکمی فرما که گردد ایام به کام

نوروز، هنگامه نوشدن طبیعت، نشانه‏ای از آیات پروردگار برای خردمندان است.

در آستانه نوروز و برطلیعه فصل بهار، فرارسیدن سال نو را به شما دوستان گرامی صمیمانه شادباشه گفته، آرزومندم که در پرتو عنایات باری تعالی سالی سرشار از معنویت، تندرستی و موفقیت در پیش رو داشته باشید.

واردکنندگان عمده نفت ایران// آسیا بیشترین سهم را دارد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد:

واردکنندگان عمده نفت ایران// آسیا بیشترین سهم را دارد

خبرگزاری موج - اداره اطلاعات انرژی آمریکا از خرید 80 درصد نفت صادراتی ایران در سال گذشته توسط شرکت های آسیایی خبر داد.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که تهدید اتحادیه اروپا به قطع واردات نفت از ایران ارزشی ندارد، چون بیشتر نفت خام صادراتی ایران توسط کشورهای آسیایی خریداری می شود.

ادامه مطلب ...

تحریم نفت ایران، اروپای بحران زده را آشفته تر می کند

تحریم نفت ایران، اروپای بحران زده را آشفته تر می کند

خبرگزاری موج - هم زمان با توقف فروش نفت ایران به انگلیس و فرانسه، رسانه های غربی از آشفتگی بیشتر اوضاع در اروپا خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، دستور توقف فروش نفت ایران به شرکت های انگلیسی و فرانسوی شوک شدیدی به اروپا وارد کرده است. به گونه ای که رسانه های غربی اوضاع در اروپا را که پیش از این درگیر بحران های شدید مالی، اقتصادی و اجتماعی شده بود را با کمبود سوخت در زمستانی سرد، بسیار آشفته توصیف کرده اند.
پس از آن که توقف صادرات نفت ایران به فرانسه، یونان، ایتالیا، پرتغال، هلند و اسپانیا در دستور کار قرار گرفت، کشورهای اروپایی تلاش کردند تا از طریق دیپلمات های خود ایران را از این تصمیم منصرف کنند.
ادامه مطلب ...

خلیج چابهار یکی از زیباترین خلیج‌های طبیعی ایران می‌باشد

خلیج چابهار یکی از زیباترین خلیج‌های طبیعی ایران می‌باشد که ماحصل آمیزش دریا، زمین و آفتاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان منطقه چابهار جزو معدود مناطق کشور است که مملو از جاذبه‌های بی‌نظیر و کم نظیر طبیعی و تاریخی است.
به گفته بسیاری از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دست اندرکاران عرصه طبیعت و گردشگران این منطقه، چابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب طبیعت گردی کشور را داشته و از این حیث از بسیاری از مقاصد گردشگری کشور برتر است.
ادامه مطلب ...

نقش نامفهوم کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال در دادوستدهای مخالفین

نقش نامفهوم کنگره‌ی ملیت‌های ایران فدرال در دادوستدهای مخالفین

نویسنده:ابراهیم حسین بر

 مکران :این روزها بحث بر سر نقش کنگرۀ فدرال در مناقشات سیاسی اخیر بالا گرفته است، برخی آن را عامل مماشات و تعامل پنهان با سلطنت‌طلبان بر می‌شمارند و برخی دیگر موضع استقلال عمل و دفاع از حیثیت کنگره را کمرنگ و ناچیز دانسته‌اند.

کنگره فدرال در اساسنامه خود، عنوان کرده است که اهداف گروه با مشارکت یکسان احزاب و همفکری جمعی محقق خواهد شد.

اما برخی از ارگان‌های مخالف از جمله گروه‌های آذربایجانی هدف از تشکیل کنگره فدرال را "فتنه‌انگیزی احزاب کردستانی" برای به افسار کشیدن گروه‌های مختلف اپوزیسیون دانسته‌اند.

چندی قبل بنا بر توافقاتی که در نشست تورنتو توسط شبکۀ سکولارهای سبز اتخاذ شده بود، هیئتی ازین شبکه جهت مذاکره با کنگره فدرال تعیین می‌شوند، اما مذاکرات آغاز نشده به تشدید اختلافات منجر شده و بدون حصول نتیجه‌ای متوقف می‌شود.

ادامه مطلب ...

بطلان قوم گرایی

بطلان قوم گرایی

 مکران :در جهان امروز و در جوامع مدرن کنونی واژه «قوم» و مفهوم «قومیت» فاقد معنا و موضوعیت است و طرح آن در یکی دو قرن گذشته، صرفاً بر مبنای مقاصد سیاسی و به منظور تجزیه‌ی کشورهای دارای تکثر فرهنگی انجام گرفته است. در عصر حاضر، تفاوت‌ها و تمایزات بارز قومی و فرهنگی در میان مردمان آن چنان از میان رفته و محو گردیده است که دیگر نمی توان مانند گذشته طیف‌ها و اقشار مختلف اجتماعی یک کشور را تحت عنوان «قوم و قومیت» مرزبندی و تعریف نمود و میان‌شان جدایی نهاد.

در بخش عمده‌ای از تاریخ ایران (به جز اوایل عهد باستان) تفکیک مردمان نه بر اساس قومیت یا نژاد فرضی آنان (که دیگر در پی روابط و تعاملات طولانی و بسیار مردم، شالوده‌ی آن از میان رفته بود) بل که بر اساس طبقه و پیشه و جایگاه اجتماعی افراد انجام می‌یافته است. در ایران قرون وسطا و معاصر هیچ گاه تعریف قومیت و هویت قومی میسر نبوده است؛ چرا که هیچ مرزبندی مشخص و ثابتی برای تعیین یک گروه قومی با مشخصات و ویژگی‌ های منحصر به فرد و واحد و دارای اصالت ماهوی، وجود نداشته است.

ادامه مطلب ...

قومیت گرایی و ناسیونالیسم منفی

قومیت گرایی و ناسیونالیسم منفی

یکی از برکات و ثمره های ظهور اسلام خط بطلان کشیدن به اصالت دادن به قوم و قبیله می باشد. در اسلام آنچه ملاک و معیار محسوب می شود « امت واحد» است و مسلمانان حول یک محور به نام اسلام مجتمع می شوند و بدون تمایزات قومی، همگان تحت لوای اسلام حرکت خواهند نمود.

جهان اسلام، که در عصر حاضر متشکل از 53 کشور می باشد، به وحدت استراتژیک نیاز دارد و هر مسئله ای که مانعی برای تحقق این مهم محسوب گردد باید از سر راه برداشته شود.

واقعیت این است که امروز اصالت دادن به ملیت و تعصب ورزیدن به آن پان عربیسم، پان ترکیسم، پان بلوچیسم ٬تقسیم جهان اسلام به عرب و عجم و مسائلی از این دست، مهم ترین آسیب برای انسجام اسلامی در عرصه سیاسی است.

ادامه مطلب ...