سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری

 

 

عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنان آغاز شد

زاهدان - دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش نیروهای امنیتی عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنان از طریق پلیس اینترپل شروع شده است.

 
ادامه مطلب ...

یک عضو گروهک تروریستی دستگیر شد

 

 

یک عضو گروهک تروریستی دستگیر شد

زاهدان - هوشیاری عوامل امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان به دستگیری یک عضو گروهک تروریستی منجر شد.

 

یک منبع آگاه امنیتی روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فرد دستگیر شده قصد داشت از نقطه مرزی ایران و افغانستان وارد سیستان و بلوچستان شود که با هوشیاری ماموران دستگیر شد.

ادامه مطلب ...

بیانیه شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان



عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه انفجار تروریستی در چابهار،‌ با ابراز تأسف از شهید و مجروح شدن تعدادی از انسان‌های بیگناه خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف تفرقه افکنی بین اقشار مختلف مردم استان است و از سوی عناصری صورت گرفته که هیچ‌گاه امنیت و ثبات این استان را مدنظر نداشته و جز به منافع و اهداف ناپاک خود نمی‌اندیشند.
رئیس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این بیانیه از مردم استان خواست که اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کرده و مانند گذشته توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان با جنایتکارانه خواندن حادثه تروریستی مسجد امام حسین چابهار، خواستار انجام تحقیقات درمورد این حادثه و دستگیری عاملان آن شد.
عبدالعزیز بلوچزهی همچنین با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد

مدیریت مجتمع های آموزشی و پرورشی خانوادگی درقصرقند عامل افت تحصی

 مدیریت مجتمع های آموزشی و پرورشی خانوادگی درقصرقند عامل افت تحصیلی درمنطقه

 

مجتمع های آموزشی و پرورشی در بخش قصرقندسالیان متمادی است به صورت موروثی و خانوادگی اداره می شوند که این روند و نوع مدیریت به نوبه خود سرآمد تمام مدیریت های بخش آموزشی کشور است ، این روش مدیریتی که در این بخش کم برخورداراز امکانات آموزشی به گونه ای سرطانی سلامت و کیفیت آموزش را هدف قرارداده است ، چرا که تجربیات چندین ساله و نتایج مستند و موجود در اداره کل بیانگر این واقعیت تلخ است که بخش قصرقند با این همه غنای فرهنگی در جداول رتبه ای از بین 30 منطقه ی آموزشی در استان به پایین ترین سطح جدول یعنی عدد 29 قرار دارد.

ادامه مطلب ...

بار دیگر رعد تروریسم سینۀ فرزندان بلوچستان را درید

 

 

ابراهیم حسین‌بر: بار دیگر رعد تروریسم سینۀ فرزندان بلوچستان را درید

در جمعۀ مبارک که پیغمبر آن را روز عبادت و اصلاح و تزکیه قرار داد، تروریست‌ها و درندگان آرامش مردم برای انتحار و کشتن مردم نمازگزار بپا خواستند و طرح ریختند، صف‌های نماز و حرمت مسجد و محراب رکوع و سجود مومنین را شکستند و به هدف نهایی که همان ترور و خونریزی است نایل آمدند..

ادامه مطلب ...

اجرای حکم اعدام سه عضو گروهک تروریستی در زاهدان

 خبرگزاری فارس: اجرای حکم اعدام سه عضو گروهک تروریستی در زاهدان
 
صبح امروز صورت گرفت
اجرای حکم اعدام سه عضو گروهک تروریستی در زاهدان

خبرگزاری فارس: صبح امروز حکم اعدام سه عضو گروهک تروریستی در زاهدان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، این سه تن تروریست دو نفر به نام‌های عبدالجلیل کهرازهی، فرزند محمد رسول و یحیی چاری‌زهی، فرزند رستم در اقدام جنایت آمیز حادثه تاسوعای سال 89 چابهار دست داشتند که منجر به شهادت 38 و زخمی شدن 108 نفر از اقشار مختلف مردم بی‌گناه شد.

ادامه مطلب ...

بلوچستان و سلطه‌گری غربی‌ها در منطقه

 

 

ابراهیم حسین‌بر: بلوچستان و سلطه‌گری غربی‌ها در منطقه

موضوع سوء استفاده از منابع و موقعیت بلوچستان مربوط به دوران مناقشات میان دولت‌های فرانسه و انگلیس بر سر مناطق هندوستان است

گذری در تاریخ نشان می‌دهد که موضوع سوء استفاده از منابع و موقعیت بلوچستان مربوط به دوران مناقشات میان دولت‌های فرانسه و انگلیس بر سر مناطق هندوستان است. در آن زمان بود که انگلیس برای دسترسی آسان به هندوستان؛ دست به اقدامات گسترده‌ای جهت تجزیه بلوچستان زد.

ادامه مطلب ...

شستشوی مغز برای پرورش عامل ترور

  

«حمزه سراوانی» یکی دیگر از فریب خوردگان انتحاری

روزگاری درازی است که ناآگاهی، نادانی و تعصب های ناروائی نژادی، قومی، قبیله ای، زبانی، مذهبی و... با تحمیق انسانهای زود باورِ کج اندیش، از ایشان گرگ های انسان نما می سازد، که به راحتی جان می ستانند و خون می خورند! رگ غیرت نداشته ای این جماعت نادان، همواره بدست کسانی می جنبد که کارگردان این بازی آتش و خون اند. بازی گردان های از جنس آدم نما های بی غیرت، که همچون موش سکه خوار بدنبال منافع مادی شان هرکس و هرچیزی را قربانی هوا و هوس حیوانی خویش می کنند. چه بسا در این مسیر خونین، جان هزاران انسان بی گناه قربانی دیو جهالت و تعصب شده است! این خیلی عجیب نیست که آدم یا آدم نماهائی برای منافع مشروع یا نامشروع مادی خود، قوم و قبیله اش؛ دست به غارتگری، تجاوز، کشتار و... بزنند ! و توجیه رنگینی هم از نوع غیرتمندی و غیرت مداری سردهند!؟  

ادامه مطلب ...