سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

متهمان اصلی پرونده شهادت مولوی جنگی زهی دستگیر شدند

  خبرگزاری فارس: افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/ دستگیری 6 نفر از عاملان ترور

 

متهمان اصلی پرونده شهادت مولوی جنگی زهی دستگیر شدند

زاهدان - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: شش نفر از متهمان اصلی شهادت شهید مولوی جنگی زهی با اقرار به انجام این ترور در بازداشت بسر می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مرزیه صبح یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: پس از شهادت شهید مولوی جنگی زهی و سلیمان کوهساری در 30 دی ماه سال 90 در مسیر راسک به حاجی آباد، 11 نفر مظنون دستگیر که پنج نفر از آنان بی گناهیشان ثابت و آزاد شدند و شش متهم با اقرار به انجام این ترور، در بازداشت بسر می برند.

ادامه مطلب ...

تجمع انگلیسی ها در محکومیت تحریم های علیه ایران

 

 

 

صدها نفر از فعالان مدنی انگلیس عصر شنبه با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت آمریکا در لندن تهدیدات و تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و 'جنایات ناتو' در نقاط مختلف جهان را محکوم کردند.

ادامه مطلب ...

خشم تل آویو از موفقیت تهران

 
 
خشم تل آویو از موفقیت تهران

بهروز وحیدی

پس از برگزاری موفقیت آمیز مذاکرات ایران و گروه 1+5 شاهد افزایش تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد خلل در این مذاکرات بودیم. اسرائیلی ها به شدت از حل و فصل پرونده هسته ای ایران نگران هستند و بیشترین تلاش را نیز برای سنگ اندازی در این مذاکرات اعمال می کنند.

ادامه مطلب ...

تفاوت قومیت‌ها و لهجه‌ها موجب اختلاف نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:
تفاوت قومیت‌ها و لهجه‌ها موجب اختلاف نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: خداوند بر مبنای شرایط جغرافیایی، انسان‌ها را متفاوت آفریده لذا تفاوت قومیت‌ها و لهجه‌ها موجب اختلاف نیست و نباید باشد. 

خبرگزاری فارس: تفاوت قومیت‌ها و لهجه‌ها موجب اختلاف نیست

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در زمینه وحدت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در زمینه وحدت برمبنای اصل قرآنی، سه اصل اصیل قرآنی داریم که بر اساس آن می‌توان جریان کلی وحدت در فرهنگ اسلامی و دینی را بین همه اقوام و همه ملل اسلامی به خوبی اجرا کرد، در واقع الگویی را برنامه‌ریزی کنیم که یک اصل آن بر مبنای قرآن کریم است.

ادامه مطلب ...

انتشار فرهنگ لغت بلوچی به فارسی

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خبر داد
انتشار فرهنگ لغت بلوچی به فارسی

خبرگزاری فارس: استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گفت: تاکنون از ادبیات بلوچی در کشور نشانه‌هایی وجود نداشته است، لذا فرهنگ لغت بلوچی به فارسی منتشر می‌شود. 

خبرگزاری فارس: انتشار فرهنگ لغت بلوچی به فارسی

عبدالغفور جهاندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: ای کاش ملت ما با ادبیات بلوچی هم آشنا بودند، تاکنون از ادبیات کردی و آذری نشانه‌‌هایی بوده است، ولی خبری از ادبیات بلوچی نیست.

ادامه مطلب ...

تقویت مس چهل کوره سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

استاندار سیستان‌وبلوچستان:
تقویت مس چهل کوره سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: تقویت صنعت مس چهل کوره از سوی دولت، این خطه از ایران اسلامی را متحول می‌کند.

خبرگزاری فارس: تقویت مس چهل کوره سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز به همراه علی‌اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از معدن مس چهل کوره زاهدان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت عدالت محور، به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های پنهان استان در دستور کار دولت قرار گرفت که 690 مصوبه استانی خود گواهی بر این ادعا است.

وی افزود: توانمندی‌های این استان در بخش معدن کمتر مورد توجه بوده است و دولت مصمم به فعال کردن آن با کمک بخش خصوصی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه ذخایر معدن مس چهل کوره اکسیدی و سولفیدی به صورت رگه‌ای است، بیان داشت: روش استخراج مس این معدن ترکیبی از دو روش انباره‌ای و تخریب دیواره‌ای است که از سفر سوم استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان در دستور کار قرار گرفته است.

اسرائیل بدون آمریکا هیچ است

/آقای رئیس من اینجا ایستاده‌ام تا با تقویت همکاری با اسرائیل مخالفت کنم/
اسرائیل بدون آمریکا هیچ است/سامانه ضدموشکی اسرائیل به اعراب هم فروخته می‌شود؟

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر عرب با اشاره به تهدیدهای تل‌آویو علیه تهران،‌ سوال کرد که آیا اسرائیل بدون آمریکا هیچ است و با اشاره به سامانه ضدموشکی گنبدآهنین، از احتمال فروش میلیاردی آن به حکام عرب خلیج فارس خبر داد. 

خبرگزاری فارس: اسرائیل بدون آمریکا هیچ است/سامانه ضدموشکی اسرائیل به اعراب هم فروخته می‌شود؟

«آقای رئیس، من اینجا ایستاده‌ام تا با قانون شماره 4133 درخصوص تقویت همکاری امنیتی آمریکا با اسرائیل مخالفت کنم که از بخت بد بخشی دیگر از قوانین سیاسی خارجی یکجانبه و دارای نتایج معکوس است. به نظر می‌رسد قصد کنونی از این قانون نشان‌دادن تهدید بیشتر علیه ایران و سوریه باشد که تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا که تشریح میکند آمریکا میانجیگر بی‌طرفی در صلح خاورمیانه نیست، نابود می‌کند».

ادامه مطلب ...

افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/

 خبرگزاری فارس: افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/ دستگیری 6 نفر از عاملان ترور
 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کرد
افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/ دستگیری 6 نفر از عاملان ترور

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: با رسیدگی به پرونده ترور شهید مولوی جنگی‌زهی، زوایای پنهان عملیات ترور آشکار و شش نفر از عوامل این عملیات دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد مرزیه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: بر اساس فرضیه‌هایی که در دست بود و با توجه به اهمیتی که در پرونده وجود داشت پرونده با احاله به مرکز استان انتقال پیدا کرد و پرونده در دستور کار اداره اطلاعات قرار گرفت و رسیدگی آغاز شد.

ادامه مطلب ...