سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

اپوزیسیون ناکام بلوچ

نقدی بر عملکرد اپوزیسیون

اپوزیسیون ناکام بلوچ

ثریا صلاحزهی

سرنوشت سیاسی کشورمان بی‌شک تصویرگر ابهام و هراس است، زیرا مدعیان بیشمار ازادی و دمکراسی طی بیش از سه دهه نتوانستند فراتر از اعتراض چالشی جدی را پدید اورند. انچه به نام اپوزیسیون چه وجوه حقیقی و چه مجازی ان تظاهر دارد ، مجموعه ای از نیروهای مدعی دمکراسی و گذار از نظام را شکل می‌دهند که نه پذیرای دمکراسی هستند و نه فراتر از بیان اعتراض بر هستی نظام به سازماندهی سیاسی خود اندیشیدند. سی دو سال است که اپوزیسیون خود را در بستر پیشا بلوغ سیاسی اسیر نموده و با تمکین به خودبینی و خودخواهی های درونی شده خود وعده های سرانجام ناپذیرش را تکرار می‌نماید.

ادامه مطلب ...

خواب های آشفته تجزیه طلبان برای ایران و ...

خواب های آشفته تجزیه طلبان برای ایران و ...

مهرداد بلوچ :این روزها باردیگر تجزیه ایران نقل مجالس ومحافل تجزیه طلبان خارج نشین شده است .

هر یک از آنان با چند نفرانگشت شمار و حتی بعضی با اعضای خانواده شان یک حزب و گروهکی تشکیل داده و از سر شکم سیری هر ازچندگاهی جلسه ای و محفلی برگزار می کنند و با حمایت برخی از کشورها ادعاها و شعارهایی را که سالهاست برای تجزیه ایران سر می دهند ، تکرار می کنند .

من به اینکه حتی تجزیه طلبان نیز حق دارند دیدگاه و نظر خود را درباره مسایل مختلف بیان کنند باور دارم اما اینکه گروهی که در اقلیت مطلق است بخواهد برای آینده مرزهای ایران تصمیم بگیرد و سپس تصمیمات خودرا نظر و رای اقوام ایرانی تلقی کرده و از این راه نان بخورد را خیانتی نابخشودنی به ملت بزرگ ایران می دانم .

ادامه مطلب ...

220 محدوده معدنی دارای مجوز در سیستان و بلوچستان وجود دارد

 خبرگزاری فارس: 220 محدوده معدنی دارای مجوز در سیستان و بلوچستان وجود دارد
 
سرپرست معاونت معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان:
220 محدوده معدنی دارای مجوز در سیستان و بلوچستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: تعداد 220 محدوده معدنی دارای مجوز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، داود شهرکی اظهار داشت: 220 محدوده معدنی دارای مجوز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که 170 معدن دارای پروانه بهره‌برداری و 50 معدن دارای مجوز برداشت می‌باشد.

ادامه مطلب ...

سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد

بشار اسد در گفت‌وگو با مجله «الاهرام العربی»:
سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ قطر سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که کشورش هرگز سقوط نخواهد کرد و قطر از افراد مسلح حمایت تسلیحاتی می‌کند و عربستان در پس پرده تجاوز به مصر در سال 1967 میلادی بود. 

خبرگزاری فارس: سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ قطر سلاح و پول در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد

به گزارش فارس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با مجله «الاهرام العربی» مصر اظهار داشت: نظام سوریه سقوط نخواهد کرد و مخالفان مسلح هرگز موفق نخواهند شد و شیوه لیبی در سوریه هرگز تکرار نمی شود.

ادامه مطلب ...

چابهاربیشترین ضریب نفوذ و کاربراینترنتی نسبت به جمعیت دراستان

  چابهاربیشترین ضریب نفوذ و کاربراینترنتی نسبت به جمعیت دراستان سیستان وبلوچستان رادارد


چابهارنیوز:شهرام ریگی مدیر عامل شرکت پیام بلوچ در گفت وگو با سایت چابهارنیوز ، اعلام کرد:چابهارچابهاربیشترین ضریب نفوذ و کاربراینترنتی نسبت به جمعیت دراستان سیستان وبلوچستان رادارد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی چابهار نیوز ، شهرام ریگی با اعلام مطلب بالااضافه کرد:جدود 13هزارکاربراینترنتی از 147 مرکز مخابرانی سطح استان از شرکت پیام بلوچ به صورت ADSLخدمات اینترنتی دریافت می کنند.

ادامه مطلب ...

اپوزیسیون بلوچ از زبان کدخدا نظرمحمد آخرین بازمانده ی این جنبش

                        

 

 
کدخدا نظرمحمداولین کسی بودکه بعداز انقلاب وپس از شهادت سروان مهربان در مسیر جاده قصرقند به نیکشهربدون اینکه در این عملیات فوق چریکی دست داشته باشد ،خودش را مظنون اعلام کرد وحتی بدون این که تحت تعقیب مراجع امنیتی وقضایی باشد از ایران گریخت و از طریق مند وارد پاکستان شد،ابتدا در محله کلاکوت کراچی ساکن شد وبعدها به قول خودش اینجا برای من ناامن است به منطقه ملیر رفت ،ایشان از بدو ورود به پاکستان خودش را عضو زرمبش بلوچستان می دانست و مثل خیلی ها به اردوگاه سازمان ملل و به قول کدخدا کمپ اقوام متحده (یو ان ) رفت تااز یک کشوراروپایی پناهندگی بگیرد، اما تسلط وی فقط به زبان بلوچی بود و مامورین یو ان بعد از گذشت 33 سال متوجه حرفهایش نمی شوند و ایشان همچنان در ملیر پاکستان به فروش زیتون ، موز و سایر محصولات گرمسیری مشغول می باشد و از ملیر محصولاتی را به لی مارکیت واقع در لیاری کراچی می برد و از این طریق ارتزاق می کند ، البته به صورت سرگرمی و تفریحی روزی چند دم " تریاک " و حبی "شیره" و دپی گوتکا هم مصرف می کند.
ادامه مطلب ...

آمارها از بلوچستان چه می گویند؟

 

 

آمارها از بلوچستان چه می گویند؟

شکاف جنسیتی شدید درون جامعۀ بلوچ

قریباً در اکثر جوامع نوعی شکاف بر حسب متغیرهای گوناگون میان زنان و مردان وجود دارد، در مطالعه حاضر مشاهده می شود که این شکاف برای زنان بلوچ در مقایسه با زنان غیربلوچ بسیار بیشتر است. در واقع می ‌توان گفت تفاوت میان زنان بلوچ و غیربلوچ با یکدیگر خیلی زیادتر از تفاوت مردان بلوچ با غیرآنها می‌باشد.

ادامه مطلب ...

نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود

 خبرگزاری فارس: نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود
 
بعد از گذشت 15 ماه
نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود

خبرگزاری فارس: شهرستان نیکشهر 15 ماه است که بدون فرماندار است و 12 دستگاه دولتی آن با سرپرست اداره می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، شهرستان نیکشهر 15 ماه است که بدون فرماندار است و 12 دستگاه دولتی آن با سرپرست اداره می‌شوند.

اقشار مختلف مردمی، امام جمعه اهل سنت در تریبون نماز جمعه، شوراهای اسلامی، دو نماینده مجلس شهرستان نیکشهر با تذکر به وزیر کشور و اعتراضات مختلف در جلسات و اقشار مختلف مردمی در جاهای مختلف به عناوین گوناگون اعتراض و خواسته خود را برای معرفی هرچه سریع‌تر فرماندار شهرستان نیکشهر مطرح کرده‌اند، متأسفانه همه خواسته آنها به در بسته خورده و تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ادامه مطلب ...