سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

میرسوبان بلوچ: بشنوید از دروغ‌های شاخدار رضا حسین‌بر

میرسوبان بلوچ: بشنوید از دروغ‌های شاخدار رضا حسین‌بر

در راستای فعالیت مذهبی و سیاسی برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، رضا حسین‌بر که معمولاً پای ثابت شبکه‌ها و برنامه‌های متفاوت است، مدتی قبل میهمان نیمه شب شبکه وصال بود. وی در گفتگو با مجری برنامه به مسایل متفرقه سیاسی ایران و به طور خاص بلوچ‌ها پرداخت.

با آنچه در این برنامه مشاهده نمودم بعید به نظر می‌رسد که این شبکه بتواند در مطرح ساختن و به تصویر کشیدن عناصر سیاسی و مجموعاً هرآنچه در مفهوم سیاست و مذهب قرار می‌گیرد، موفقیتی بدست آورد؛ چراکه هیچگاه نظریات مذهبی و سیاسی آنان در یک موضع شفاف، مشخص و خالی از ضد و نقیض بیان نشده است، اما به هر دلیل مدیر شبکه تصمیم گرفته است طرح اپیزودهای سیاسی را در برنامه ثابتی در لیست پروگرام شبکه وصال قرار دهد.

تاکنون چند شخصیت سیاسی مربوط به قومیت‌های ایران در این برنامه به ایراد سخن پرداخته‌اند، اما تا آنجا که بنده این برنامه‌ها را دنبال کرده‌ام، با اینکه یک تریبون آزاد در اختیار دارند (نهایتاً از فحش‌ها و نسبت‌های تکفیری و رافضی مولوی ملازاده که بالاتر نخواهند گفت)، اما وجه مشترک همه میهمانان این است که چیزی برای گفتن ندارند و بدون پرداختن شفاف و قابل استنتاج به یک موضوع، به قول معروف با پریدن به این شاخه و آن شاخه، زمان برنامه را به اتمام می‌رسانند.

رضا حسین‌بر در برنامه خود در شبکه وصال به نکته جالبی اشاره کرد؛ وی گفت: هزینه‌ی بودن و هزینه‌ی ماندن جمهوری اسلامی برای ملت ایران بالا بوده است، اما از هزینه‌ی بودن و هزینه‌ی ماندن خود در رسانه‌های فرامرزی نگفت که چه بوده و چگونه هست! هزینه‌ای که برای مردم بلوچ چیزی جز تحقیر نبوده است! از برنامه‌های قبلی‌اش که ویژه‌ی شعر سرودن و ادبیات خواندن برای تمجید از سر بریدن‌های جندالله تا اکنون، اشاره‌ام به خصوص به زمان صحبت‌های رضا حسین‌بر در این برنامه است که از لحظه آغاز سخنانش تا زمان پایان آن مکرراً بینندگانی تماس گرفته و به تمسخر وی و به چالش کشاندن صحبت‌های او می‌پرداختند. مولوی ملازاده نیز که در پشت حجاب دین پنهان شده است، از این قاعده مستثنی نبوده و در برنامه‌های خود بدون استثنا مورد انتقاد بینندگان قرار گرفته است اما او یک خصوصیت دارد و اینکه سوار بر مرکب افراط با شتاب بر بیراهه‌ها می‌تازد و …

آیا برای مردم بلوچ این هزینه زیادی نیست که امثال رضا حسین‌بر به عنوان تحلیلگران سیاسی بلوچ مورد تمسخر و استهزاء عامه مردم قرار گیرند؟ وجهه اینچنین اشخاصی در نظر مردم بلوچ چگونه خواهد بود؟

رضا حسین‌بر که به اغراق و شبهه‌افکنی شهرت دارد، اما همیشه سخنان گزافی را بر زبان می‌راند که مفهوم آن از هیچ عقل و منطقی استنباط نمی‌شود. از جمله اینکه وی در برنامه شبکه وصال فارسی گفته بود: در زمان شاه ایران یک دولت اخلاقی بود!

ولی چندان هم عجیب نیست، زیرا رضا حسین‌بر خود یکی از عوامل ساواک و حزب سلطنتی رستاخیز در بلوچستان بوده است.

رضا حسین‌بر همچنین سخنان شاخدار زیادی می‌گوید، از جمله در این برنامه تحت تاثیر فضای شبکه وصال فارسی گفته است: در زمان صفوی‌ها، شاه اسماعیل گروهی آدم خوار ساخته بود که سنی‌ها را بکشند و بخورند! جنایات شاه اسماعیل صفوی را کسی انکار نمی‌کند اما رضا حسین‌بر هم گویی که در میان چهره‌های اپوزیسیون رکورد دروغ گفتن و یک کلاغ چل کلاغ کردن را برای خود ثبت نموده است.

سوال من از آقای حسین‌بر این است که استناد چنین اظهارنظرهایی چیست و منبع آن کجاست؟

میرسوبان بلوچ / ایمیل نویسنده: mirsouban@hotmail.com

http://souban.blogsky.com/1390/10/20/post-32

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد