سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

نخستین گروه سربازان بسیجی اهل سنت دوره آموزشی را در زاهدان

 

 

نخستین گروه سربازان بسیجی اهل سنت دوره آموزشی را در زاهدان به پایان رساندند

زاهدان- نخستین دوره آموزشی طرح شهید شوشتری برای جذب دو هزار سرباز بازمانده از خدمت برادران اهل سنت در بسیج سپاه شهرستان زاهدان با شرکت 250 سرباز به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز سه شنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی سربازان اهل سنت در پادگان سردار سرلشکر شهید شوشتری در زاهدان گفت: داشتن حس وطن دوستی نشانه کرامت انسانی است.

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' افزود: اگر فردی نسبت به وطنش بی علاقه باشد، زعیقی و پستی وی را نشان می دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان بیان کرد: مردان غیور اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان از دیرباز مرزبانانی رشید و وطن پرست بوده اند که با مردانگی و رشادت خود استکبار و استعمار را از سرزمینشان بیرون راندند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: در زمانی که انگلیس وارد مرزهای ایران و سیستان و بلوچستان شد، بزرگان طوایف و قبایل این سرزمین مردانه جنگیدند و دشمنان را بیرون راندند و وطن خود را حفظ کردند.

وی افزود: از افتخارات مردم ایران زمین بویژه دیار سیستان و بلوچستان به تعبیر مقام معظم رهبری، مرزبانی و وطن دوستی آنان است که با تمام قدرت و توان از کیان خود دفاع کرده و می کنند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: وطن دوستی نشانه کرامت و بی علاقگی به آن نشانه فرومایگی است.

امام جمعه زاهدان گفت: وطن دوستی هزینه دارد و تکلیف ایجاد می کند و کسانی که سرشار از حس وطن دوستی هستند، در عمران و آبادی، برقراری امنیت و آمادگی تمام عیار برای دفاع از کیان این مرز و بوم نقش ارزنده ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سربازان غیور بسیجی و سپاهی این سرزمین باید با حس وطن دوستی که سراسر وجودشان را فراگرفته، برای افزایش امنیت به پیروی از سردار شهید شوشتری اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: با اجرای طرح شهید شوشتری افزون بر دو هزار سرباز فراری اهل سنت در شهرستان زاهدان که متقاضی انجام خدمت سربازی بودند، جذب شدند.

سردار 'علیرضا عظیمی جاهد' افزود: در هر مرحله 250 نفر از سربازان فراری پس از طی دو ماه دوره آموزشی، دوران خدمت سربازی خود را در پایگاههای بسیج محل زندگی شان انجام می دهند که امروز نخستین مرحله از این طرح به پایان رسید.

وی بیان کرد: در مرحله نخست از طرح شهید شوشتری، سربازان فراری توسط ریش سفیدان و معتمدان از طوایف مختلف شناسایی شدند که بیشتر آنان نیز متاهل و دارای فرزند هستند.

فرمانده سپاه سلمان اظهار داشت: همه سربازان آموزش دیده در حوزه های مقاومت روستایی محل زندگیشان، پایگاهها و حوزه های مقاومت به کار گرفته می شوند.

جاهد ادامه داد: این گونه افراد با توجه به شناختی که از منطقه دارند، در زمینه اطلاعاتی و عملیاتی بویژه در نقاط صعب العبور، دهلیزها و تنگناها می توانند بهترین کمک برای سپاه باشند.

وی اضافه کرد: طرح شهید شوشتری پس از اتمام در حوزه زاهدان در شهرستان های ایرانشهر، چابهار، سراوان و نیکشهر به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: سران طوایف در این طرح حضور فعال دارند و خودشان سربازان فراری را به سپاه معرفی می کنند و از ابتدا تا انتهای دوره آموزشی از آنان مراقبت به عمل می آورند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 16 تا 17 خدمت دولتی مانند صدور گواهینامه رانندگی، استخدام در دستگاهها و غیره وجود دارد که اگر فردی دوره خدمت سربازی را نگذرانده باشد، از این خدمات بهره مند نمی شود.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم درجه نظامی هر یک سربازانی که دوره نخست آموزشی طرح شهید شوشتری را با موفقیت به پایان رسانده بودند، به آنان اعطا و از برگزیدگان فعالیت های ورزشی سپاه نیز تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد