سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه به بزرگترین قطب کشاورزی استان تبدیل می شود

زاهدان - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فعالیت های خوب انجام شده در دو سال اخیر شرکت کشت و صنعت گوهرکوه خاش بزودی به بزرگترین قطب کشاورزی و صنعتی استان تبدیل می شود.

ˈرضا نجفیˈ روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این مجمتع در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد؛ در سالی که به فرمان رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده، با ایجاد زیرساخت های کشاورزی، دامی و صنعتی زمینه تحقق فعالیت های اقتصادی بیش از گذشته در استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان محدودیت اصلی منابع آبی است که خوشبختانه در بعضی از دشت ها مانند گوهر دشت واقع در مجتمع پنج هزار و 200 هکتاری کشت و صنعت گوهرکوه منابع آبی بسیار خوبی وجود دارد و هم اینک حدود 42 حلقه چاه در اختیار این شرکت است که می تواند نوید بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی و تولیدی در این منطقه باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد این مجموعه در تولید پسته گفت: با کارهای کارشناسی، هرس به موقع و تغذیه باغات سال گذشته هزار تن پسته از این مجتمع تولید شده است که از افتخارات این سازمان محسوب می شود.

نجفی با بررسی روش های مختلف برای افزایش قابلیت ها و ظرفیت های مجموعه کشت و صنعت گوهر کوه افزود: در بحث منابع آب هزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی این مجتمع به آبیاری تحت فشار مجهز شدند که خود موجب ارتقای سطح زیر کشت پسته و محصولات زراعی در این منطقه در مقیاس قابل توجه شد.

وی اظهار داشت: توجه به پتانسیل های دامپروری از روش های اصلاحی دیگر بحساب می آید که در زمینه تولید و افزایش بهره وری در این مجموعه می تواند نقش آفرین باشد.

وی گفت: ظرفیت پنج هزار راسی پرواربندی گوساله، چهار هزار راسی پرواربندی بز و پرورش 500 نفر شتر در این مجتمع فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای این مجتمع امیدواریم در آینده ای نزدیک با ایجاد صنایع جانبی مانند واحدهای بزرگ طیور داشتی، تخم گذار، جوجه یک روزه، گاوداری صنعتی شیری، کارخانه شیر، کشتارگاه دام و کارخانه تولید خوراک دام شرایط اشتغالزایی خوبی برای جوانان منطقه فراهم شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد