سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

استاندار سیستان و بلوچستان:
شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری از شهرستان ایرانشهر به عنوان شهر خاطره‌ها یاد می‌کنند.

خبرگزاری فارس: شهرستان ایرانشهر برای مقام معظم رهبری شهر خاطره‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در سومین همایش خورشید ولایت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان را استان خاطره‌ها معرفی کردند و در آخرین سفرشان به این استان با عزیمت به ایرانشهر در خانه قدیمی محل تبعیدشان، با مردم و علمایی که در آن دوران در کنارشان بودند، دیدار کردند.

وی افزود: مردم ایرانشهر بویژه علما و اندیشمندان شیعه و سنی ایرانشهر نیز از همان زمان تاکنون علاقه بسیار زیادی نسبت به معظم له پیدا کردند و همواره نام ایشان را با احترام فراوان بیان می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مقام معظم رهبری در زمان اقامت در ایرانشهر در ایجاد وحدت و همبستگى بین نیروهاى مبارز این سامان و نیز وحدت بین برادران شیعه و سنى تلاش می‌کردند که در این زمینه به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند.

وی ادامه داد: بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم انقلاب در شهر ایرانشهر گرفته می‌شد.

نارویی خطاب به مردم شهرستان ایرانشهر گفت: مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه ایرانشهر باید این موضوع را قدر دانسته و خداوند را شاکر باشند که مقام معظم رهبری مدتی از عمر خود را در کنار آنها زندگی کردند.

رهبر معظم انقلاب در سال 1356 به دستور رژیم ستم‌شاهی به شهرستان ایرانشهر تبعید شدند و در حدود یک سال اقامت خود در این شهرستان ارتباط تنگاتنگی با علما و عامه مردم شیعه و سنی برقرار کردند، به‌مناسبت گرامیداشت آن دوران، همایش خورشید ولایت به مدت سه سال است در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد