سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری

 

 

عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنان آغاز شد

زاهدان - دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش نیروهای امنیتی عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنان از طریق پلیس اینترپل شروع شده است.

 

ˈمحمد مرزیهˈ روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفتر دادستان زاهدان، اظهار داشت: یکی از عوامل گروهک تروریستی روز جمعه با هدف ترور نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) چابهار به این مکان مراجعه اما با هوشیاری نیروهای امنیتی، بسیجی و انتظامی نتوانست به هدف شوم خود دست یابد.

وی بیان کرد: تروریست یادشده پس از شناسایی اقدام به فرار کرد که مورد هدف قرار گرفت اما بر اثر انفجار کمربند انفجاری همراه وی ناشی از اصابت گلوله، دو نفر از نیروهای بسیجی شهید شدند.

عضو شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای امنیتی وارد عمل شده و اقدامات لازم برای شناسایی عوامل مرتبط را آغاز کردند.

مرزیه ادامه داد: با شناسایی عناصر پشت پرده این انفجار تروریستی در کشورهای همسایه اقدامات لازم توسط دستگاه قضایی برای دستگیری آنان از طریق پلیس اینترپل شروع شده و حکم جلب آنان به کشور مورد نظر ارسال خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری مسوولان عالی رتبه کشور همسایه بزودی این افراد تروریست دستگیر و مطابق قانون مجازات شوند.

دادستان زاهدان همچنین با اشاره به اعدام سه عضو گروهک تروریستی بر اساس حکم صادره از سوی دستگاه قضایی و تایید دیوان عالی کشور که سحرگاه امروز صورت گرفت، اظهار داشت: از این سه تن تروریست دو نفر به نامهای ˈعبدالجلیل کهرازهیˈ فرزند محمد رسول و ˈیحیی چاری زهیˈ فرزند رستم در اقدام جنایت آمیز حادثه تاسوعای سال 89 چابهار دست داشتند که منجر به شهادت 38 و زخمی شدن 108 نفر از اقشار مختلف مردم بی گناه شد.

مرزیه افزود: همچنین نفر سوم به نام ˈعبدالباسط ریگیˈ فرزند محمد رضا در جنایت تروریستی مسجد جامع زاهدان دخالت مستقیم داشت که به شهادت جمعی از هموطنان منجر شد.

وی اظهار داشت: پرونده این سه نفر تروریست با طی مراحل قانونی و برگزاری چندین جلسه دادگاه و دفاع متهمان از خود انجام گرفت که در نهایت منجر به صدور رای اعدام شد.

دادستان زاهدان بیان داشت: حکم اعدام این سه نفر تروریست پس از تایید دیوان عالی کشور سحرگاه امروز اجرا شد.

مرزیه خطاب به فریب خوردگان گفت: کسانی که به هر نحو فریب خورده و به دامان گروهک تروریستی با هر نام و نشانی رفته اند، چنانچه حتی در عملیات یا اقدامات تروریستی نیز دست داشته اند اگر نادم و پشیمان شده و توبه کرده و تقاضای امان نامه کنند باز هم نگاه رافت نظام جمهوری اسلامی شامل حال آنان می شود و بهتر است هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: معتقدیم که قریب به اتفاق عناصری که دست به شرارت و عملیات تروریستی می زنند از روی غفلت و جهل بوده و به وسیله عوامل خارجی و کسانی که نمی خواهند در منطقه آرامش و امنیت باشد، فریب خورده و به نام دفاع از حقوق اهل سنت و دیگر عناوین و ژست به ظاهر دموکراسی به این اقدامات دست می زنند.

وی اضافه کرد: از این قبیل افراد دعوت می شود به دامان ملت بازگردند و با استفاده از رافت نظام اسلامی و گرفتن امان نامه با خیالی آسوده همانند سایر شهروندان به زندگی شرافتمندانه بازگردند.

دادستان زاهدان در پاسخ به این سووال که تاکنون چند عضو نادم گروهک تروریستی در خواست امان نامه داده اند، گفت: شمار زیادی از اعضای این گروهک پس از آنکه پی به ماهیت شوم سرکردگان خود بردند تقاضای امان نامه ارائه کردند که به سبب حجم زیاد این درخواست ها و اینکه باید تقاضاها طی سیکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، در نوبت رسیدگی قرار دارند.

وی افزود: تاکنون تعدادی امان نامه صادره شده و تعداد دیگری نیز در دست بررسی است و بزودی صادر می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد