سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود

 خبرگزاری فارس: نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود
 
بعد از گذشت 15 ماه
نیکشهر همچنان بدون فرماندار اداره می‌شود

خبرگزاری فارس: شهرستان نیکشهر 15 ماه است که بدون فرماندار است و 12 دستگاه دولتی آن با سرپرست اداره می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، شهرستان نیکشهر 15 ماه است که بدون فرماندار است و 12 دستگاه دولتی آن با سرپرست اداره می‌شوند.

اقشار مختلف مردمی، امام جمعه اهل سنت در تریبون نماز جمعه، شوراهای اسلامی، دو نماینده مجلس شهرستان نیکشهر با تذکر به وزیر کشور و اعتراضات مختلف در جلسات و اقشار مختلف مردمی در جاهای مختلف به عناوین گوناگون اعتراض و خواسته خود را برای معرفی هرچه سریع‌تر فرماندار شهرستان نیکشهر مطرح کرده‌اند، متأسفانه همه خواسته آنها به در بسته خورده و تاکنون هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.

تعدادی از شهروندان نیکشهری از عدم معرفی فرماندار این شهرستان بعد از گذشت 15 ماه به شدت گله‌مندند و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشتند: چرا این شهرستان همچنان محروم باقی مانده، آیا دولتمردان توان معرفی یک شخص برای سکان فرمانداری این شهرستان را بعد از گذشت 15 ماه ندارند؟

آنان افزودند: انتظار بیشتری از دولتمردان برای خدمات‌رسانی و عمران و آبادانی به این شهرستان محروم که بعد از گذشت 23 سال مانند روستایی بیش نیست، می‌رفت ولی اکنون باید تأسف خورد که ذهن بیشتر مردم به معرفی فرماندار مشغول شده و رویای داشتن فرماندار را دارند.

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار و کنارک و بخش‌های مرکزی و قصرقند شهرستان نیکشهر و محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت، فنوج و لاشار شهرستان نیکشهر در سال‌جاری به وزیر کشور به خاطر عدم معرفی فرماندار شهرستان نیکشهر تذکر داده‌اند ولی به تذکر آنها هیچ اعتنایی نشد و اقدامی صورت نگرفت.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر هم در تریبون نماز جمعه گفت: مردم انقلابی و همیشه در صحنه این شهرستان با حضور در جبهه‌های جنگ، وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند و همیشه حضوری فعال در صحنه‌های مختلف و راهپیمایی داشته‌اند و نباید حق آنها پایمال شود و کارهای شهرستان روی زمین بماند و امورات آنها پیگیری نشود.

مولوی عبدالله وحیدی‌فر افزود: این مردم در برابر سختی‌ها رنج و درد را تحمل کرده‌اند و نسبت به انقلاب اسلامی از وفادارترین اقوام در کشور هستند.

وی ادامه داد: در طول این 15 ماه با عدم معرفی فرماندار، مردم شهرستان نیکشهر مورد آزمایش قرار گرفتند ولی هیچ حرف و اعتراضی تاکنون خارج از چارچوب و قوانین نگفته‌اند و روند شهرستان بدون فرماندار از مرز یک سال گذشته و وارد دومین سال شده است.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر خاطرنشان کرد: مردم عشایر و بسیجی شهرستان نیکشهر با حضور در مناطق مختلف استان با اشرار و ناامنی‌های دیگر شهرستان‌ها مقابله کرده‌اند اکنون چه شده که در شهرستان نیکشهر، 12 اداره دولتی با سرپرست اداره می‌شود و مسئولان و مدیران کل نمی‌توانند برای ادارات رئیس تعیین کنند و در رأس آنها فرمانداری است که بعد از یک سال و سه ماه نسبت به معرفی فرماندار امتناع می‌شود.

مولوی وحیدی‌فر خطاب به مسئولان کشوری و استانی گفت: در شهرستان محروم و دورافتاده از مرکز و پایتخت که 12 اداره دولتی آن با سرپرست اداره می‌شود چه انتظاری از ارائه نحوه مطلوب خدمات‌رسانی است و قطعاً سرپرست اختیار چندانی در اداره دستگاه اجرایی ندارد و هرچه سریع‌تر باید نسبت به معرفی رئیس برای ادارات و معرفی فرماندار اقدام فوری شود.

نماینده چابهار و کنارک در مجلس نهم چندی پیش گفته بود از زمانی که هدایت‌الله میرمرادزهی فرماندار سابق نیکشهر به دلیل شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه سراوان، سیب سوران و زابلی از سمت خود استعفا داده و حتی اکنون به عنوان نماینده آن حوزه انتخاب شده، این شهرستان بدون فرماندار هست و مباحث اقتصادی، امنیتی و تصمیمات کلان را دچار مشکل کرده است.

یعقوب جدگال عدم معرفی فرماندار را سبب نارضایتی مردم سخت‌کوش و محروم شهرستان دور افتاده نیکشهر عنوان کرده بود.

وی یکی از دلایل را ناهماهنگی و عدم اعتماد به نیرو‌های بومی در تعلل انتصاب فرماندار جدید شهرستان نیکشهر دانست و بیان داشت: این تعلل از سوی وزارت کشور و استاندار سیستان‌وبلوچستان قابل قبول نیست و باید ابراز تأسف کرد اما این تأسف بعد از گذشت 15 ماه همچنان به قوت خود باقی هست.

رئیس شورای اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان هم اظهار داشت: هرچه سریع‌تر باید فرماندار جدید نیکشهر معرفی و آغاز به‌کار کند و 12 اداره شهرستان نیکشهر که سال‌هاست با سرپرستی اداره می‌شوند، ادارات کل باید هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی رئیس اقدام عاجل کنند تا از بلاتکلیفی درآیند.

عبدالعزیز بلوچزهی گفت: با معرفی رئیس، تکلیف سرپرست مشخص و کارهای مردم بهتر انجام خواهد شد.

وی افزود: فرمانداری نیکشهر با 15 ماه، اداره ورزش و جوانان با 18 سال، آموزش فنی و حرفه‌ای با 11 سال، فرهنگ و ارشاد 11 سال، آب و فاضلاب روستایی دو سال، اداره مخابرات دو سال، بهزیستی هفت ماه، صنعت، معدن و تجارت با هفت ماه، بنیاد مسکن هفت ماه، اداره برق 18 ماه، شبکه بهداشت و درمان هفت ماه و... اداراتی هستند که تعدادی از آنها با گذشت بیش از 10 سال همچنان با سرپرست اداره می‌شوند.

شهرستان نیکشهر در فاصله 465 کیلومتری زاهدان و در جنوب بلوچستان قرار دارد، از شمال و شمال شرقی به ایرانشهر از جنوب و جنوب شرقی به چابهار و از غرب به استان‌های کرمان و هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر با وسعت 23 هزار و 930 کیلومتر مربع از 14 استان کشور بزرگتر است، دارای پنج بخش مرکزی، بنت، لاشار، قصرقند، فنوج و 15 دهستان و 970 پارچه آبادی و روستا است.

نگاه‌های مردم شهرستان نیکشهر به استاندار جدید هست تا اقدامی برای معرفی فرماندار جدید نیکشهر و تعیین تکلیف 12 اداره که با سرپرست اداره می‌شوند، انجام دهد و بعد به بررسی مسائل و مشکلات و عمران و آبادانی این شهرستان بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد