سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

"باهوکلات" زیستگاه حیات‌وحش سیستان و بلوچستان است

 
 
افسری در گفتگو با مهر :
"باهوکلات" زیستگاه حیات‌وحش سیستان و بلوچستان است
زاهدان –خبرگزاری مهر: رییس سازمان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: منطقه حفاظت شده باهو کلات در منتهى‌الیه جنوب شرقى کشور، در طول مرز ایران و پاکستان به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش در استان است.

خسرو افسری گفت: این منطقه از کوه‌هاى کم آب و بیابانى تشکیل شده که تا رودخانه سرباز در بلوچستان گسترده شده است و مأمن تمساح تالابى و منحصر به فرد ایرانى است که در آبگیرهاى کم عمق مسیر رودخانه زندگى مى‌کند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان محیط زیست افزود: این منطقه زیستگاه بسیاری از جانوران از جمله جبیر، سنجاب نخلى شمالى، راسوى خاکستر هندى، هوبره، دراج، سوسمار و نیز بسیارى از انواع پرندگان خاص شبه قاره هند است.

وی گفت: خط ساحلى دریاى عمان که مرز جنوبى این منطقه را تشکیل مى‌دهد، ناحیه قشلاقى پرندگان آبزى  و  محل مهمى براى تخم‌‌گذارى لاک‌پشت سبزدریایى به شمار مى‌آید.

افسری تنوع پوشش گیاهی در این منطقه را از دامنه تا قله کوه مشتمل بر انواع درختان گرمسیری، استپ کوهپایه‌های و گونه‌های گیاهی نواحی سردسیری عنوان کرد. وی گفت: در این منطقه دره‌ها پوشیده از درختان و درخچه‌ها است و در دشت‌های پوشیده از گیاهانی هم چون آکاسیا، کنار، کهور و استبرق است.

وی حیات وحش در منطقه باهو کلات را  دارای تنوع  زیاد عنوان کرد و گفت: حیواناتی هم چون جبیر، قوچ، میش، بز، پازن، گرگ و کفتار از مهم ترین پستانداران در این منطقه محسوب می شوند و زیستگاه بسیاری از پرندگان  از جمله کرکس، دال سیاه، هما، قرقی ، تیهو و کبک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد