سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

فرماندار: زلزله آسیب زیادی به زیرساختهای شهرستان خاش وارد کرده ا

 

 

فرماندار: زلزله آسیب زیادی به زیرساختهای شهرستان خاش وارد کرده است

خاش - فرماندار خاش گفت: زلزله شدید سه شنبه گذشته در سیستان و بلوچستان که کانون آن در نزدیکی این شهرستان بود بیشترین آسیب را به زیرساخت های منطقه بویژه در بخش توزیع آب شرب شهری وارد کرد.

 

ˈعلیرضا شهرکیˈ روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمع بندی اولیه حاکیست شکستگی خط لوله آب شرب شهری خاش باعث کاهش دبی آب به میزان حداقل 50 لیتر در ثانیه شده است.

وی بیان داشت: همچنین شبکه انتقال برق شهری و روستایی خاش خسارت دیده است که هزینه بازسازی آن حداقل 10 میلیارد ریال برآورد می شود.

وی گفت: خانه های مسکونی در 150 روستای خاش بین 10 تا 30 درصد آسیب دیده است همچنین 6 واحد خانه 70 درصد تخریب شده است.

وی اظهار داشت: اگر چه با تلاش شبانه روزی دستگاههای اجرایی خاش روند زندگی در مناطق زلزله زده به روال عادی بازگشته است اما در صورتیکه امور بازسازی با سرعت انجام نشود ممکن است در بخشهایی دچار مشکل شویم.

فرماندار خاش گفت: بطور مثال ممکن است بزودی آب شرب در خاش جیره بندی شود زیرا فصل تابستان در پیش است و خط انتقال که دچار آسیب شده پاسخگوی مصرف بیشتر از این نخواهد بود.

شهرکی خاطرنشان کرد: با این وجود مردم خاش شکرگذار خداوند منان هستند و طی چند روز گذشته جمعیت زیادی بویژه در روستاها به شکرانه سلامتی خود روزه گرفتند.

وی تصریح کرد: عمق زیاد زلزله در 95 کیلومتری سطح زمین باعث شد انرژی زیادی به لایه های بالایی منتقل نشود و این عامل اصلی، آسیب را کمتر کرده است.

وی اظهار داشت: اما آنچه حتی تعجب کارشناسان را به دنبال داشت، اینکه با وجود سالم ماندن خانه های مردم، تعداد زیادی از کوه های شهرستان خاش ریزش زیادی کرد و باعث مسدود شدن محورهای روستایی و شکسته شدن خطوط انتقال آب شده است.

فرماندار خاش همچنین گفت: محورهای ارتباطی مسدود شده ناشی از ریزش کوهها در این شهرستان اعم از شهری و روستایی بازگشایی شده است.

شهرستان خاش به فاصله 180 کیلومتری جنوب زاهدان و در دامنه قله آتش فشانی ˈتفتانˈ با 4 هزار متر ارتفاع (چهارمین قله بلند ایران) قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد