سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

رضا پهلوی، محور سرگردانی اپوزیسیون است

 

 

 برخی بر این باورند که از اطرافیان رضا پهلوی باعث ناکامی وی می باشند، ولی گذشت زمان به ما نشان داد که مسئول بیشتر اشتباهات و تقصیرات خود وی است و رضا پهلوی شخصاً محور سرگردانی اپوزیسیون به شمار می رود.

 

به گزارش سرزمینم بلوچستان  "نیما فرمین"، دارای مدرک دکترای حقوق از دانشگاه مونت پلیه ی فرانسه در سایت فرهنگ

” آیا در رژیمی که در آن برابری میان شهروندان وجود ندارد، و رضا پهلوی ادعای برتری ژنتیکی! بر دیگران دارد و خود را وارث سلطنت می داند، می توان آن حکومت را دموکراسی نامید؟ رضا پهلوی در مصاحبه ی اخیر خود کودکانه پاسخ داد: «من با مشکل ژنیتکی کاری نمی توانم بکنم!» “

ایران می نویسد:

چندی است که آقای رضا پهلوی، به راه افتاده و برای رسیدن به رویاهای دور و درازش، از هم پیمانی با اهریمن هم رویگردان نیست.

سفر اخیر آقای رضا پهلوی در پوشش دفاع از حقوق بشر به کشور های آلمان، هلند و فرانسه، با شکست، آغاز، و سرانجام با شکست نیز به پایان رسید و تنها چند روزی مبدل به یک هیاهوی رسانه ای شد.

این جنجال برنامه ریزی شده از سوی مشاوران ناآگاه رضا پهلوی باعث شد تا چند مسئله ی اساسی مطرح شود :

1- آیا رضا پهلوی بر آن است که برای رسیدن به آرزوهای دور و درازش به شاهی برسد، تاج کیانی را از چنگال آژی دهاک بیرون آورد؟

2- آیا رضا پهلوی به سفارش امریکا، دست به سوی اصلاح طلبان دراز کرده است تا در بر پایی یک نوع حکومت اسلامی رقیق، در ایران با آنان شریک شود؟

3- آیا هدف رضا پهلوی چوب گذاشتن لای چرخ طرفداران جمهوری در ایران است؟

از دیدگاه حقوق اساسی، آرزوی برپایی سلطنت در کادر قانون اساسی پیشین ایران، تلاشی برای به عقب کشیدن چرخ زمان است. فرض حاکمیت ملی، که سلطنت بر آن استوار شده است، نقش مردم در بنیادهای سیاسی کشور در الزام به دادن رای خلاصه می شود و دادن رای یک تکلیف می شود و پس از دادن رای نقش آنان به پایان می رسید و بر مبنای این فرض پادشاه، نماینده ی شخص حقوقی (ملت) است.

آیا رضا پهلوی می داند

” پافشاری روز افزون رضا پهلوی در جولان دادن در صحنه ی اپوزیسیون ایران و بهره برداری رندانه به سود سلطنت طلبان، تاکنون فرایندی به جز تفرقه، توطئه و ایجاد دشمنی در میان ایرانیان نداشته است. “

که در درازای سی و سه سال گذشته، دموکراسی در کشورهای جهان گسترش یافته و به گفته ی استادان حقوق اساسی، جهانی شده است و برپایی دوباره ی سلطنت سیر قهقرایی و محروم کردن مردم از حقوق و آزادی های بنیادین می باشد؟

آیا در رژیمی که در آن برابری میان شهروندان وجود ندارد، و رضا پهلوی ادعای برتری ژنتیکی! بر دیگران دارد و خود را وارث سلطنت می داند، می توان آن حکومت را دموکراسی نامید؟ رضا پهلوی در مصاحبه ی اخیر خود کودکانه پاسخ داد: «من با مشکل ژنیتکی کاری نمی توانم بکنم!»

پروژه های رضا پهلوی، در راستای نشستن بر کرسی رهبری گروه های مختلف اپوزیسیون و نزدیک شدن به اصلاح طلبان در زیر پوشش های فرامسلکی، فراسازمانی و دفاع از حقوق بشر تاکنون با شکست روبرو شده و نتیجه ی مثبتی برای غرب نداشته و تنها به اپوزیسیون واقعی ایران آسیب رسانده است.

پافشاری روز افزون رضا پهلوی در جولان دادن در صحنه ی اپوزیسیون ایران و بهره برداری رندانه

” وی لجوجانه برای رسیدن به سلطنت پافشاری می کند. نمی توان به سخنان دلنشین رضا پهلوی درباره ی دموکراسی خواهی و رعایت حقوق مردم، ساده لوحانه اعتماد کرد. “

به سود سلطنت طلبان، تاکنون فرایندی به جز تفرقه، توطئه و ایجاد دشمنی در میان ایرانیان نداشته است.

بخش بزرگی از مسئولیت شکست اپوزیسیون ایران در برابر حکومت اسلامی بر دوش رضا پهلوی سنگینی می کند. برخی بر این باورند که از اطرافیان رضا پهلوی باعث ناکامی وی می باشند، ولی گذشت زمان به ما نشان داد که مسئول بیشتر اشتباهات و تقصیرات خود وی است و رضا پهلوی شخصاً محور سرگردانی اپوزیسیون به شمار می رود.

بدون شک رضا پهلوی از اصول دموکراسی که مهمترین اصل آن برابری شهروندان است آگاهی ندارد.

وی لجوجانه برای رسیدن به سلطنت پافشاری می کند. نمی توان به سخنان دلنشین رضا پهلوی درباره ی دموکراسی خواهی و رعایت حقوق مردم، ساده لوحانه اعتماد کرد. تاریخ نشان خواهد داد که مردم ایران بهای سنگین اشتباه و کم کاری اپوزیسیون جمهوریخواه را پرداخت خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد