سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

اپوزیسیون خودش را تکان داد/ نقش اپوزیسیون در جنگ تحمیلی

روزنامه نگار بین المللی صدای آمریکا با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در ایران از نیروهای اپوزیسیون خواست تکانی به خود بدهند. وی همچنین برخلاف ادعای میهن پرستی اش، از اپوزیسون به دلیل آن که از موقعیت جنگ تحمیلی برای فشار آوردن به مردم ایران استفاده نکردند، انتقاد کرد.

جام سیاسی؛ روزنامه نگاری در گفت و گو با صدای آمریکا از اپوزیسیون خواست تا مشکلات اقتصادی موجود را تبدیل به حرکت اعتراضی علیه جمهوری اسلامی کنند.

«امیر طاهری» که صدای آمریکا از او با عنوان روزنامه نگار بین المللی یاد می کرد، گفت: «مشکلات اقتصادی به خودی خود به حرکت سیاسی منجر نمی شوند؛ یعنی باید این مشکلات را یک نیرویی، یک حزبی، یک گروهی یا یک شخصیتی به عمل سیاسی ترجمه بکند و اگر این کار صورت نگیرد نتیجه سیاسی از آن گرفته نخواهد شد.»

وی که به صراحت با انتقاد از اپوزیسیون به دلیل عدم استفاده وضعیت جنگ ایران و عراق برای سرنگونی جمهوری اسلامی و مشکل آفرینی برای مردم، تصریح کرد: «بارها در دوران جمهوری اسلامی با وضع مشابهی رو به رو بوده ایم مثلا وضع اقتصادی در دوران جنگ با عراق بسیار وخیم بود؛ ولی چون چنین نیرویی نبود که از این وخامت اوضاع اقتصادی استفاده سیاسی کند، رژیم همچنان به زندگی سیاسی خودش ادامه داد که این ما را به اهمیت نیروهای مخالف رژیم می رساند.»

روزنامه نگار بین المللی صدای آمریکا، در پایان به نیروهای اپوزیسیون این گونه خط می دهد: «اپوزیسیون باید تکانی بخورد، باید برنامه ای منطقی و حساب شده ارائه بدهند؛ هم به مردم ایران و هم به دنیای خارج که به سرنوشت ایران علاقه مند است. باید رژیم را در میدان سیاسی به چالش بکشند و شکست دهند.»

نکته تأسف بار این مصاحبه آن جاست که این شخص که ادعای ملی بودن، حمایت از میهن و مردم کشورش را دارد از نیروهای اپوزیسیون به دلیل آن که از دفاع مردم ایران در برابر عراق استفاده نکردند، انتقاد می کند.

البته همه میدانند که نیروهای اپوزیسیون با وجود آن که تمام سعی خود را در جنگ تحمیلی برای مبارزه با مردم ایران کردند؛ اما موفق نشدند.

اما سؤال اساسی این جاست که کدام میهن پرستی است که مقابل ملتش بایستد و به جای حمایت از کشورش، از دشمن حمایت کند؟ آیا در ادبیات این نیروهای مخالف، دلسوزی برای مردم یعنی حمایت از دشمن متجاوز؟

چرا نیروهای اپوزیسیون به جای آن که در کنار مردمشان و برای حفظ میهنشان بجنگند، به فکر توطئه علیه کشورشان هستند؟

امروز که تمام کشورهای غربی به نوعی به مشکلات اقتصادی مبتلا شده اند و مردم این کشورها از معضلات اقتصادی رنج می برند، نیروهای مخالف مردم با بزرگ نمایی مشکلات داخلی تلاش می کنند با فراموش کردن شکست های قبلی، تکانی به خود بدهند.

این روزنامه نگار بین المللی همان کسی است که در بهار ۲۰۰۶ در مقاله ای ادعا کرد مجلس ایران قانونی را از تصویب گذرانده است که به موجب آن اقلیت‌های مذهبی باید علامت‌های مشخصه‌ای روی لباس خود در اماکن عمومی الصاق کنند. این خبر به ویژه در مطبوعات آمریکا، به خصوص در روزنامه نیویورک پست، به خاطر تداعی کردن رفتار آلمان نازی با شهروندان یهودی انعکاس زیادی یافت؛ اما بعدها معلوم شد که این ادعا نادرست بوده است و روزنامه هایی که خبر را منتشر کرده بودند با درج توضیح از خوانندگان پوزش خواستند.

444

فیلم مربوط به خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد