سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

ردپای ایران در تلاویو/ بمبی که رسانه های جهان را لرزاند

موج عظیمی که این خبر در مجامع رسانه ای و سیاسی غرب به راه انداخته، به وضوح قابل مشاهده است؛ موجی که از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در تحقق خواسته اکید "بت شکن بزرگ تاریخ معاصر جهان" حکایت دارد.

جام سیاسی؛


بی بی سی: «حمله به تل آویو با راکت فجر ۵ مهم‌ترین رخداد در دور تازه درگیری میان اسرائیل و حماس است. تل آویو از سال ۱۹۹۱ و جنگ آمریکا با عراق بر سر کویت مورد حمله موشکی قرار نگرفته بود.»


رادیو فردا: «برای نخستین بار در تاریخ نزاع اسرائیلی- فلسطینی نوع تازه‌ای از راکت‌هایی که در دست شبه‌نظامیان فلسطینی است و اسرائیل با اطمینان آنرا "راکت‌های ایرانی" می‌نامد، به سوی منطقه تل آویو در مرکز اسرائیل شلیک شد هرچند که به زمین اصابت نکرد. شامگاه پنجشنبه بیست و پنجم آبان/ پانزدهم نوامبر برای نخستین بار پس از بیست سال آژیر خطر حمله راکتی و موشکی، در تل آویو و سایر شهرک‌های اطراف آن طنین‌افکن شد.»


صدای آمریکا: «حماس می گوید یک راکت فجرِ۵، ساخت ایران را به سوی تل آویو پرتاب کرده، اما گزارشی از اصابت این راکت به تل آویو نرسیده است.»


دویچه وله: «حماس در آخرین واکنش به حمله هوایی اسرائیل، از شلیک دو موشک فجر ۵ به تل‌آویو و هدف گرفتن یک مرکز تجاری خبر داده است.»


خبر داغ این روزهای رسانه های جهان، ناآرامی در سرزمین های اشغالی و درگیری های مردم و گروه های مقاومت فلسطین با صهیونیست هاست. طبق معمول، گزارش هایی از روند درگیری ها و تلفات دو طرف مخابره شده است.


بی بی سی در این باره می نویسد: «از زمان آغاز درگیری های اخیر بین اسرائیل و فلسطینیان، پانزده نفر در غزه کشته و دست کم یکصد و پانزده تن دیگر زخمی شده اند. به گفته منابع فلسطینی، کشته شدگان عبارت بودند از پنج عضو حماس، دو کودک، یک زن و یک مرد سالمند اما هویت دیگر قربانیان اعلام نشده است. یکی از کشته شدگان حملات هوایی اسرائیل، عمر، پسر یازده ماهه فیلمبردار شبکه خبری بی بی سی بوده است که در جریان بمباران زخمی شد و در بیمارستان درگذشت. برادر فیلمبردار بی بی سی هم در این حمله به شدت زخمی شده است... سخنگوی پلیس اسرائیل گفت که اصابت موشک های فلسطینی پرتاب شده از نوار غزه به نقاطی در فاصله سی کیلومتری داخل خاک اسرائیل سه نفر را کشته و چهار نفر دیگر را زخمی کرده است.»


اما این بار، پرتاب موشک های ایرانی به سمت تلاویو، همچون بمبی در رسانه های جهانی ترکیده است که گوشه هایی از آن در ابتدای این نوشته از نظرتان گذشت.


یکی از مهم ترین نتایج خیزش و قیام‌های اسلامی در خاورمیانه، انزوای بیش از پیش اسرائیل بوده است که دردسرهای بزرگی را برای این رژیم به وجود آورد. پس از آن، نفوذ پهپاد "ایوب" (ساخت ایران) توسط حزب الله لبنان به عمق اراضی اشغالی و فروپاشی هیمنه پوشالی "گنبد آهنین" اسرائیل، رقم خورد و امروز مشکل جدیدی به بحران های سریالی صهیونیست ها اضافه شده است: "ردپای ایران در تلاویو"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد