سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در سیستان‌وبلوچستان

پایان آبان ماه امسال صورت می‌گیرد
اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان از اجرای پروژه طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در سیستان‌وبلوچستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در سیستان‌وبلوچستان

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در استان از سال گذشته با اسکن اسناد صادر شده بعد از سال 68 آغاز شد و از ابتدای سال‌جاری با مشخص‌شدن شرکت مورد نظر، اسناد مربوط به سال‌های گذشته در حال اسکن و داده آمایی است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: در سیستان‌وبلوچستان بیش از 3 میلیون سند سجلی وجود دارد.

وی بیان داشت: کار اسکن و داده آمایی اسناد سجلی با توجه به اینکه در دو شیفت کاری و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا پایان آبان ماه امسال به اتمام می‌رسد و طبق زمان‌بندی سازمان ثبت احوال کشور در آذرماه به صورت رسمی افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

زاهدی‌نیا ادامه داد: ضرورت مراجعه مکرر به اسناد سجلی برای ارائه خدمات، این اسناد را در معرض آسیب قرار داده، لذا ارائه راهکارهای لازم به منظور عدم نیاز به مراجعه پیوسته به اسناد مکتوب از یک سو و امکان احیای اسناد در صورت از بین رفتن از سوی دیگر، از اهداف مهم اجرای این طرح است.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل وسعت زیاد استان و مشکلات رفت و آمدها و ارسال مدارک برای صدور شناسنامه در اداره محل صدور شناسنامه، یکی دیگر از معضلاتی بود که با اجرای این طرح این مشکلات مرتفع و نیازی به مراجعه ارباب رجوع به اداره محل صدور شناسنامه نخواهد بود و در هر نقطه از استان که به ادارات ثبت احوال مراجعه شود، شناسنامه صادر و تحویل داده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 282 هزار و 827 سند اسکن و یک میلیون و 121 هزار و 845 سند در پایگاه ثبت احوال کشور نهایی شده است.

* راه‌اندازی دستگاه پی‌او‌اس در گیشه‌های ادارات ثبت احوال

زاهدی‌نیا بیان داشت: به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات‌رسانی با هماهنگی به وجود آمده با بانک ملی ایران، از این پس مراجعان می‌توانند مبالغ مورد نیاز برای ارائه خدمات را با کارت‌های عضو شتاب و از طریق دستگاه‌های پی‌او‌اس نصب شده در گیشه‌های ارائه خدمات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ثبت احوال استان با تاکید بر شعار "تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع" بر آن است تا با آسان‌سازی فعالیت‌ها و تسریع در ارائه خدمات بتواند به معنای واقعی کلمه تکریم ارباب رجوع را محقق کند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان با اشاره به راه‌اندازی باجه پست در ثبت احوال زاهدان اذعان داشت: راه‌اندازی این باجه یکی دیگر از تسهیل‌سازی در ارائه خدمات است که موجب کاهش رفت و آمد مراجعان به اداره شده و مراجعه کننده تنها با یکبار مراجعه و ارائه مدرک مورد نیاز پس از صدور درب منازل تحویل متقاضی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد