سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

صید 80 درصد تون ماهیان کشور از بنادر استان

 

 

صید 80 درصد تون ماهیان کشور از بنادر استان  

سرزمینم بلوچستان :سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 80 درصد تون ماهیان کشور از آبهای عمان درسواحل بنادر کنارک و چابهار صید می شود.

به گزارش ایرنا، 'ایرج حسن پور' روز شنبه در همایش صنعتگران و معدنداران جنوب استان؛ در چابهار افزود: به همین دلیل بیشترین واحدهای تولید کنسروسازی نیز در این مناطق وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیدو صیادی و کشاورزی از پتانسیلهای قابل توجه درجنوب سیستان وبلوچستان است، گفت: ایجاد شرکتهای صنعتی در این زمینه می تواند ضمن فرآوری ، در امر صدور کالاهای تولیدی به بازارهای داخلی و خارجی نیز کمک شایانی کند.

در ادامه همایش؛ مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در شش شهرک صنعتی استان واقع در زاهدان، ایرانشهر، کنارک، نیکشهر، چابهار و سرباز در مجموع با یک هزارو 400 هکتاروسعت ، 237 شرکت تولیدی مشغول فعالیت هستند.

'محمد یعقوبی' افزود: پنج ناحیه صنعتی استان در مناطق پسابندر، نگور، بریس، بزمان ودلگان به وسعت 106 هکتارنیز 71 واحد صنعتی را در خود جای داده است.

وی موضوع گازرسانی به شهرکهای صنعتی استان را از مهمترین مشکلات فراروی واحدهای تولیدی مستقر در آنها ذکر کرد و گفت: این موضوع در اولویت کاری است و در همین راستا اکنون قرارداد گازرسانی به شهرک صنعتی ایرانشهرمنعقد شده و عملیات اجرایی آن نیز بزودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن سیستان وبلوچستان هم گفت: برای رفع مشکل واحدهای صنعتی این خطه، بانک صنعت و معدن ؛ سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان برای یک دوره تولید با نرخ 11 درصد وحداکثرتا 60 درصد فروش سال قبل را براساس دستورالعملهای مالی پس از بررسی ، تامین می کند.

'نادر کاشانی' افزود: این بانک همچنین می تواند ازمحل بنگاههای زودبازده کارآفرین وطرح آمایش صنعت؛ نسبت به تامین تسهیلات واحدهای نیازمند اقدام کند.

به گفته او، واحدهای صنعتی مستقر در جنوب سیستان وبلوچستان در صورتی که بتوانند مواد اولیه واحدهای کنسروسازی (کنسروماهی) را تامین کنند، از سوی این بانک مورد حمایت قرار می گیرند.

در ادامه همایش ، مشکلات صنعتگران و معدنداران جنوب سیستان و بلوچستان از سوی مسوولان و کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد