سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

زنان باردار هیرمند ویزیت رایگان شدند

 خبرگزاری فارس: زنان باردار هیرمند ویزیت رایگان شدند
به مناسبت روز ملی سلامت زنان؛
زنان باردار هیرمند ویزیت رایگان شدند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند گفت: به مناسبت روز ملی سلامت زنان، 35 نفر از زنان باردار شهرستان هیرمند ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، محمدایمان آبیلی صبح امروز در حاشیه ویزیت رایگان زنان باردار این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت زنان در جامعه، ‌از سال گذشته روز 28 مهر ماه در کشور به عنوان «روز ملی سلامت زنان» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: ‌بازنگری مستمر و ارزشیابی و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت زنان، ‌طراحی و استقرار نظام پایش و مراقبت سلامت زنان در نظام سلامت کشور از اولویت‌های برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند ادامه داد: تحقیقات جهانی حاکی از آن است که همه ساله 70 هزار مادر در سراسر دنیا از سقط جنین‌های غیر بهداشتی می‌میرند که مرگ مادر یکی از دردناک‌ترین حوادث برای هر خانواده به شمار می‌رود.
آبیلی بیان کرد: هدف از برگزاری روز ملی سلامت زنان، حساس سازی جامعه زنان و سایر بخش‌های مرتبط با سلامت است.
وی خاطرنشان کرد: محوریت برنامه بر روی بحث‌های مراقبتی و پیشگیرانه است تا برای بیماری‌ها با تشخیص زودهنگام، درمان مناسب ارائه شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند گفت: در سال‌ جاری زنان با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، خدمات مراقبتی پیشگیرانه را دریافت می‌کنند و با آموزش ضمن دریافت خدمات مناسب از کیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار می‌شوند.
آبیلی عنوان کرد: برخورداری از سلامت، حق همه انسان‌هاست به ویژه برای زنان که در تأمین بهداشت و سلامت جامعه نقش موثرتر و مهم‌تری از مردان عهده‌دار هستند.
وی بیان کرد: زن مقام والا و پر ارزش در جامعه دارد و سلامت او یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر بهره‌وری خانواده و جامعه محسوب می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند همچنین افزود: همچنین در همین راستا امروز ویزیت رایگان زنان بالای 30 سال شهرستان هیرمند در تمام مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد