سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

سرزمینم بلوچستان

اخبار بلوچستان,فرهنگ بلوچستان,تاریخ بلوچستان و جهان

چابهار در مسیر درست توسعه حرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: چابهار در مسیر درست توسعه حرکت می‌کند

قائم مقام وزارت کشتیرانی هند:
چابهار در مسیر درست توسعه حرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزارت کشتیرانی هند گفت: چابهار با بازاریابی و تمرکز بر روی کالاها، در مسیر توسعه درست حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی چابهار، موهانداس در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: با توجه به نوع کالاهایی که از بندر چابهار صادر یا وارد می‌شود، تجار هندی در راستای فعالیت تجاری راغب به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.

قائم مقام وزارت کشتیرانی کشور هند گفت: با توجه به اینکه کشور هند با بسیاری از کشورها ارتباط اقتصادی و سیاسی دارد و در حال سرمایه‌گذاری است، اگر بندر چابهار توسعه پیدا کند و نقاط ارتباط تعریف شود ما علاقه‌مند هستیم در این بندر سرمایه‌گذاری کنیم.
موهانداس تصریح کرد: چابهار با دارابودن ظرفیت سرمایه‌گذاری بسیار بالا، قابلیت پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر را خواهد داشت اما در کنار توسعه بندر باید از نظر تجهیزات نیز در سطح بهتر و بالاتری قرار گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار نیز در ادامه گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی 20 درصد رشد دارد.
وی افزود: طرح توسعه بندر شهید بهشتی در راستای توسعه محور شرق در پنج فاز تا سال 2030 اجرایی می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانورد چابهار بیان کرد: هدف سرمایه‌گذاران هندی از بازدید چابهار، مشارکت در ساخت طرح توسعه بندر شهید بهشتی است که امیدواریم این امر محقق شود تا هرچه زودتر شاهد اتمام این طرح ملی باشیم.
در ادامه مدیرعامل مهندسان و مشاوران خاک بافت نیز در زمینه چگونگی قرارداد طرح توسعه بندر شهید بهشتی اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده و حمایت مالی آن از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران است.
سید مصطفی حسینی افزود: کشور ایران تمایل دارد مشارکت هر شرکت خارجی را در اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی بپذیرد.
رئیس حوزه نظارت و کنترل پروژه‌های سیستان و بلوچستان در زمینه وضعیت پروژه‌ خط آهن چابهار ـ زاهدان بیان کرد: این پروژه نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت نینوا در حال انجام بوده و مدت پروژه پنج ساله است که به فاصله 300 کیلومتر از چابهار تا ایرانشهر مطالعات آن انجام شده و در مدت پنج ماه در بخش زیرسازی 20 کیلومتر آن انجام شده است.
حمید رضایی هزینه اعتباری روسازی و زیرسازی هرکیلومتر ساخت خط آهن را 4 میلیارد تومان عنوان کرد.
بحث و تبادل نظر در زمینه چگونگی توسعه بندر شهید بهشتی و اتصال خط راه‌آهن چابهار به شبکه ریلی سراسری و بازدید از ظرفیت‌های تجاری چابهار از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه هئیت سرمایه‌گذار هندی به چابهار بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد